Мнозина вероятно не са се замисляли защо опасността от прегряване на двигателя, особено в летните жеги навън, е по-голяма при някои класове автомобили в сравнение с други. Да вземем, например, много популярните в последно време кросоувъри, които често са оборудвани със същите двигатели, поставяни и на леки коли. Опасността от прегряване на мотора при кросоувъра обаче е далеч по-голяма, като за това си има и логично обяснение.
7 причини, поради които кросоувърът прегрява по-често (ГАЛЕРИЯ):
4. По-големи загуби при триене
В кросоувър със задвижване на всички колела, във всеки режим на шофиране, всички трансмисионни валове се въртят постоянно. Превозните средства с висока проходимост, които не са с постоянно 4х4 и могат да заключат едната ос, са в по-добра позиция. Следователно при кросоувър, в сравнение с лек автомобил, поради завъртането на допълнителни зъбни колела и валове в трансмисията, загубите от триене са по-високи. Затова двигателят трябва да работи с повишено натоварване.
В кросоувър със задвижване на всички колела, във всеки режим на шофиране, всички трансмисионни валове се въртят постоянно. Превозните средства с висока проходимост, които не са с постоянно 4х4 и могат да заключат едната ос, са в по-добра позиция. Следователно при кросоувър, в сравнение с лек автомобил, поради завъртането на допълнителни зъбни колела и валове в трансмисията, загубите от триене са по-високи. Затова двигателят трябва да работи с повишено натоварване.