fallback

Коя ще е последната държава, преминала към електромобили?

Преходът в Бразилия се оказва невъзможен заради захарната индустрия

Повечето държави се готвят за преминаване към електрически превозни средства, като са си поставили конкретни цели за това. Една от най-силните икономики в света – тази в Бразилия, обаче има огромен проблем, който пречи на електрификацията, съобщава Bloomberg.

Преходът на Бразилия към електрически автомобили се оказва невъзможен заради захарната индустрия, която е основен стълб в икономиката на страната. Причината е там, че благодарение на нея се произвежда етанол, използван от автомобилите в страната. Те са с хибридно задвижване, макари и по-различно от това в други страни, тъй като работят на етанол и на бензин.

Именно такива коли са огромна част от предлаганите на пазара, като статистиката за това е показателна. През юни продажбите им представляват 84,5% от общите в Бразилия, докато тези на изцяло електрически превозни средства за едва 0,5%. Според прогнозите до 2030 г. техният дял ще достигне 5%, докато за света се очаква цифра от 37%.

В продължение на две десетилетия именно задвижваните с етанол автомобили позволяваха на Бразилия да постигне много по-ниски нива на вредни емисии в сравнение с редица други държави. Сега обаче това се оказва проблем по пътя към електрификация, като някои анализатори прогнозират, че Бразилия ще бъде последната държава на света, която ще премине към електрически преводни средства, тъй като отказът от „хибридни автомобили“ ще намали необходимостта от производство на захар, а това ще бъде огромен удар за икономиката на страната.

fallback
  • #23
    Дедо ( преди 1 година )
    ако сте над 55 г, можете спокойно да си купите нов дизел и да го джиткате докато се пенсионирате, без да се интересувате от цената на ел.енергията, защото до 10-15 години нито корабите, нито тировете ще минат на ток .. освен това руската нафта ще поефтинее
  • #22
    Гостенино ( преди 1 година )
    И понеже бавно схващаш и все още не си го разбрал въпреки че ти го повтарям от пет години, ще ти го повторя още веднъж, защото вижда само този който знае, а ти може пък да прогледнеш и да се усетиш, че преминаването на автомобилните пазари към електромобили, дори да са 100% от продажбите, не означава че електромобилите ще станат масови по улиците. Дори в този случай електромобилите ще станат повече след най-малко 10-15 години. Знам че пак не разбираш.
  • #21
    Гостенино ( преди 1 година )
    Пак ли не разбра статията заради функционалната неграмотност? Във всяка държава се кара това което е най-изгодно и за Бразилия скоро няма да дойде време да я карат електромобили защото си имат свои ресурси и дълги години ще е много по-изгодно да се кара на етанол. Очевидно и в Куба скоро няма да минат на електромобили, а вероятно както голяма част от африканските така и други държави от третия свят, надали скоро ще минат на ток. На ток ще мине само 80% от автомобилния пазар.
  • #20
    Гост ( преди 1 година )
    До 17.Електромобилите са посочени от Свети Илон Африкански.
  • #19
    Електромобили ( преди 1 година )
    Ще покаже времето но от както всичко става по чисто времето става по зле .Никой не иска да чуе за мръсното им производство а и къде и какво ще се прави с батериите или мръсотията като не е в Европа на кой му пука той въздуха е европейски само
  • #18
    Електромобили ( преди 1 година )
    Последно ще премине най умната и практична държава ,ако изобщо се случи това
  • #17
    Пропов ( преди 1 година )
    Интересно, защо коята и да е държава ТРЯБВА да премине на елетромобили. Господ ли посочи електромобилите като одобрени от него единствени и незаменими средства за придвижване?! Щото ако не е господ, хората сами трябва да си решат. Според кое им е изгодно, удобно и те така.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам дали Европа с 50-60 процента дизели или Бразилия с 85% на етанол е по-еколотична
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Ти в кое десетилетие живееш? Тата Нано не се произвежда от 2018г и в пика си правеше по 70К бройки а миналата година Сузуки има 2 модела с които прави по над 200К бройки в Индия - Балено и ВагонР
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тата нано е най продавана.
fallback
Последни