fallback

Dacia се готви за война с китайците

Румънската марка увеличава продажбите си въпреки ръста на цените

Румънският производител Dacia е увеличил пазарния си дял в Европа с 0,4%, благодарение на продажбите на двата си нови модела Jogger и Spring. Само за първите 6 месеца от годината резултатите на Spring, които се произвежда в Китай, са нараснали с 38%, като наскоро Dacia представи и ново ниво на оборудване Extreme с по-мощна задвижваща система.

Като цяло продажбите на марката са скочили с 24% за първото полугодие, но компанията се готви за предстоящ спад в търсенето на нейните модели, като причината е в увеличаващия се внос на китайски автомобили, посочва директорът по продажби и маркетинг в Dacia – Ксавие Мартинет. Прогнозата му идва на фона на 345 532 продадени автомобили за 6 месеца и ръст от 30% на основния пазар – този в Европа.

Dacia обнови имиджа си през миналата година и се фокусира върху „приключения на открито“, като дори планира участие в рали „Дакар“ през 2025 г., като нейният автомобил в легендарната надпревара ще бъде каран от най-успешния рали-пилот в историята – Себастиан Льоб. Румънската марка се стреми да увеличи средната продажна цена на колите си, пускайки по-скъпи модели – като хибридния Jogger, както и с по-високи нива на оборудване.

„Средната продажна цена на колите ни в Европа е около 17 500 евро, като 70% от купувачите избират най-високите нива на оборудване. Това ни кара да смятаме, че можем да излезем по-силни от тази икономическа криза в сравнение с другите марки“, обяснява Мартинет.

Изпълнителният директор на Renault Group - Лука де Мео, си е поставил цел достигане на 15% оперативен марж за Dacia през 2030 г., спрямо около 10% сега. През първото полугодие румънската марка е втората най-продавана на дребно към частни клиенти в Европа след Volkswagen, като вече има пазарен дял от цели 8,4%, което е най-добрият резултат в историята на Dacia.

Увеличението на продажбите до голяма степен се дължи на облекчаването на недостига на компоненти и продължаващото възстановяване на индустрията след спада на производството и продажбите заради коронавируса. Мартинет посочва, че логистичните проблеми, започнали през втората половина на 2022 г., все още забавят доставките във Франция и Италия.

В момента най-скъпият модел на марката е Dacia Jogger Hybrid 140, чиито цени започват от 25 000 евро. В последните месеци и неговите доставки са се забавили заради икономическата несигурност, свързана с неблагоприятните валутни курсове в някои държави. Въпреки това, Dacia няма да намалява цените, а ще увеличи производството. Фабриките в Румъния и Мароко вече работят с пълен капацитет на 3 смени, 6 дни в седмицата.

„Нашата стратегия винаги е била да произвеждаме една кола по-малко, отколкото клиентите искат. Ако пазарът се забавя, ние ще коригираме производството, това е толкова просто“, коментира Мартинет. И допълва, че средната цена на нов автомобил на Dacia е около половината от общата за Европа, която е 35 000-38 000 евро.

„Дори когато Dacia пусна по-скъпи модели, цените остават с около 12% под конкуренцията. През 2019 г. тази цифра е била 25%. Като цяло намалихме разликата в цените ни спрямо конкуренцията с цели 50%, какъвто беше и планът ни. Това показва, че марката става все по-привлекателна за купувачите. Доскоро те разглеждаха Dacia само заради ниските цени, но увеличението на продажбите при увеличение на цените показва, че нещата се променят“, допълва Мартинет..

Шефът на продажбите в Dacia признава, че китайските марки се превръщат в заплаха за румънския производител. Според него, китайците настъпват с много силни предложения, най-вече при електромобилите, но Dacia има своите козове, с които да отговори на това предизвикателства. Един от тях е новият Duster, който ще излезе догодина. След него марката ще пусне и по-големия SUV – Bigster, който е изграден на разширена версия на платформата CMF-B. Очаква се това да бъде флагманът и най-скъпият модел на марката.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    странна ми е логикта на купувачите на неудачия за толкова пари си вземаш сериозен автомобил от вторичния пазар
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    За друго говорех в първото мнение. За смелостта на dacia да се изправи срещу китайците и да се бие смело. Повече от ясно е че няма да победи, но каквото и да се случи ще излезе с достойнство от ситуацията, за разлика от toyota която пораженчески е заровила глава в пясъка и се правеше До скоро, че такъв проблем въобще не съществува, а сега когато не може да го отрече се е свила в ъгъла и се моли да не я бият много и каквото ще става да става по-бързичко.
  • #2
    Факт ( преди 1 година )
    Ако питаш минтирито , хвалитъп , и още един двама шамандури , ще ти кажат, че на тойотка не е и приоритет европата. Та затова им падат продажбите на оризарите , а не защото продават кокошарници , дето ем са чупливи , ем са скъпи , ем грозни!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти да видиш! Dacia се оказа по-смела, по борбена и по-мъдра от toyota. Това някой ако ми го беше казал само преди 5 години щях да умра от смях, а днес вече е реалност!
fallback
Последни