fallback

Мистър Бийн подкара водородна Toyota GR Yaris

Британският актьор отново обяви, че ДВГ имат бъдеще и не трябва да бъдат забранявани

Британският Роуън Аткинсън се появи на Фестивала на скоростта в Гудууд тази седмица, за да подкрепи алтернативните горива, като подкара специално подготвена Toyota GR Yaris H2. Познат от милиони като „Мистър Бийн“, Аткинсън е заклет фен на бързите коли и поддръжник на двигателя с вътрешно горене.

Toyota GR Yaris H2 Concept беше специално подготвен за събитието в Гудууд. Хот-хечът продължава да използва използва стандартния си 1,6-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, но системата за управление е променена, така че колата да работи с водород.

Това обаче е превозно средство с горивни клетки, тъй като използва водород, директно инжектиран в двигателя за вътрешно горене. Аткинсън, който притежава обикновен GR Yaris, смята, че задвижваният с водород хот-хеч е „невероятно забавен“. Той похвали Toyota и Формула 1, че работят за поддържане на двигателя с вътрешно горене жив чрез използване на чисти, алтернативни горива.

Toyota вече разработва прототип GR H2 Le Mans, който да се състезава с водородно гориво през 2026 г. Що се отнася до Формула 1, по същото време шампионатът ще премине към хибридни задвижвания, работещи с устойчиви горива.

Самият Аткинсън има диплома по електрическо и електронно инженерство. Въпреки това, той си остава критик на електромобилите, като наскоро публикува статия във вестник Guardian, в която обяви, че „се чувства измамен“. Актьорът насърчава компаниите да изследват алтернативни горива, включително водород, като начин за запазване на двигателя с вътрешно горене.

Това не означава, че Мистър Бийн напълно отхвърля идеята за електрически автомобили – не, той смята, че твърде тежките и прекалено скъпи литиево-йонни батерии, които се поставят на колите на ток, не са „екологичната панацея“, за каквато са обявени

Аткинсън има сериозна автомобилна колекция. Освен споменатият GR Yaris, той притежава или е притежавал по-рано McLaren F1, Lancia Delta Integrale HF и Acura NSX.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото и да въртят и да сучат рано или късно всички стигат до извода че по добро от дизела няма. Дизел може да се произвежда от почти всяка мазнина. Било то природни растителни, масла, синтетични, отработени масла, петрол и изобщо каквото се сетите де що е мазно може да стане на нафта и да задвижва всичката сериозна работна техника. Другото добро гориво което подходящо за леките коли е метана. Метан газ се произвежда много лесно от биомаса и отпадъци. Това са горивата. Другото е не става.
  • #10
    Класика ( преди 1 година )
    Браво! Против мафията която измисли ковид,войната и климатичния убиец ел колите!!?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Мистър Бийн, който преди няколко седмици публикува широко цитирана стария за "недостатъците" на електромобилите, която дословно повтаряше опорките на Тойотка, отдавна и категорично оборени? Сега ясно ли ви е кой е платил за това му "лично мнение"?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Водородът може и да измести Ел колите.
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Производството е огромен проблем защото по гооямото количество вофород в Света се пряви от метан а не от електролиза факт неуспорим
  • #6
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 4: Ха-ха-ха, Тесльо щял добива водород с "горене на метан", че било "по-ефективно" от високотемпературната електролиза! Титан на "функционалната грамотност", ей!
  • #5
    Екопартизани ( преди 1 година )
    Очевидно човек трябва да се оправдава вече... "той не че не ги харесва, но....." Също като навремето е трябвало да се обясняваш, че не си враг на народната власт.Колкото до водорода - по-големият му (и нерешим) проблем е съхранението в колата, а не толкова производството.
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Дрънци ефективността на производството на водород е най ефективна при горене на метан и не толкова на електролоза.А пеи горенето на метан се отделя цо2.
  • #3
    andy ( преди 1 година )
    Електрическите коли с водородни клетки и високотемпературните ядрени реактори за пряко разцепване на вода са най-смислената алтернатива на ДВГ и изкопоемите горива. Ел. колите на батерии на сегашния етап са по-скоро мръсно, скъпо и непрактично недоразумение подкрепяно от политиката на субсидии. Ярък пример за това е Китай, където хиляди НОВИ BYD ЕVта гният и замърсяват захвърлени на стотици декари земя. Никому ненужни, но произведени, защото държавата плаща за това.
  • #2
    Превод ( преди 1 година )
    По-точно платиха баснословна сума на мр. Бийн да покара тази Тойота и да им направи реклама.
fallback
Последни