Корейският производител Hyundai представи най-мощния автомобил в историята - Ioniq 5 N, като това е и първият електрически модел на спортното подразделение на марката. От компанията са категорични, че той запазва най-чистия спортен дух, типичен за моделите N, и е настроен така, че бъдещите клиенти да не изпитват носталгия по старите спортни коли на Hyundai, оборудвани с ДВГ.
В сравнение със стандартния Ioniq 5 новият вариант е нараснал с 8 см на дължина и с с 5 мм на широчина. Това се дължи на новите брони и новите лайсни на калниците, като последните са предназначени за 21-цолови лети джанти. В случая естетиката следва функцията – новите отвори отпред вкарват въздух към радиаторите и спирачната система, която разчита на 400-милиметрови дискове. В допълнение, системата за възстановяване на енергията е в състояние да генерира спирачна сила до 0,6 G.
Задната част също е нова, като в нея доминира нов и по-голям екстрактор в долната част на бронята, който работи заедно със спойлера, разположен над задното стъкло. Това помага за насочване на въздушните потоци, които се генерират в опашката, отдалечавайки ги възможно най-далеч от колата. Съответно така се подобряват аеродинамиката на автомобила и неговия пробег.
В интериора има много нови елементи, сред които се откроява волан с логото N в центъра. В горната му част има бутони за активиране на функцията boost, която дава още няколко конски сили за десет секунди, като той може да се активира в различните режими на движение (Normal, Sport и Eco). Предлага се и режим N, като той е перноснализиран според желанието на водача.
Двата дисплея на арматурното табло остават същите форма, но графиките се променят, като тази на арматурното табло може да се персонализира. Нови са и спортните седалки, които имат формата и дизайна на тези на спортния i30 N.
Захранването на най-мощния Ioniq става с батерия с 84 кВт/ч, която дава енергия на два електромотора. Предният развива 226 к.с., а задният – 393 к. Мощността на задвижващата система е 609 к.с., но при активиране на функция boost тя нараства до 650 к.с. и 700 Нм. Това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, а максималната скорост е 258 км/ч.
Платформата, на която е изграден автомобилът, е добре познатата E-GMP с 800-волтова архитектура, която позволява зареждане до максимална мощност от 350 кВт. Така батерията се пълни от 10 до 80% само за 18 минути.
В оборудването на модела влизат и редица система, които оптимизират работа на моторите и батерията. Сред тях са са N Drift Optimizer и N Battery Preconditioning, като първата динамично разпределя мощността между двата двигателя, подобрявайки завиването. А втората оптимизира работната температура на батерията в зависимост от това дали е необходима максимална производителност за една обиколка на пистата или колата ще остане повече време на трасето.
Hyundai Ioniq 5 N ще бъде на разположение на дилърите през 2024 г., но цените все още не са обявени. Въпреки това, като се вземе предвид, че топ-версията на Ioniq 5 в момента започва от 62 450 евро, то спортният вариант ще бъде още по-скъп.
Още снимки на най-мощния Hyundai - вижте в галерията: