Продажбите на Mercedes-Benz през второто тримесечие на годината са се увеличили с 6% на годишна база – до 517 000 автомобила, като това се дължи на търсенето на модели на марката от високите класове, както и на електрически превозни средства, съобщиха от компанията.
Както е известно, новата стратегия на производителя от Щутгарт е да се даде приоритет именно на автомобилите от по-високите и съответно по-високи сегменти, тъй като маржовете при тях са най-големи. В същото време компанията започна да съкращава гамата си в ниските класове, тъй като печалбата от тях е далеч по-малка.
Продажбите на Mercedes са нараснали във всички основни региони на автомобилния производител – Европа, Азия и Северна Америка. Ръстът на Стария континент е 5%, като на домашния пазар – Германия, се отчита увеличение с 23%. В Китай продажбите са скочили с 12%, а в САЩ – с 6%. В останалия свят обаче се отчита спад от 12% - до 20 700 автомобила.
От компанията-производител подчертават, че електрическите превозни средства са основният двигател на растежа през второто тримесечие на 2023 г. Продажбите им нарастват с цели 123%, достигайки 56 300 единици.