Компанията Brabus е основана през 1977 г. от Бодо Бушман. Той винаги е бил влюбен в един модел на Mercedes - SL (R 129) от 90-те години на миналия век, и най-вече в подобрения Brabus 7.3 S с 582 к.с. и 772 Нм въртящ момент.
Повече от четвърт век по-късно в негова чест излиза модел, който носи името му - Brabus 750 Bodo Buschmann Edition 1 of 25. Не се съмнявате, че мощността е повече от тази на обикновения SL63 и на Brabus PowerXtra B40S-750. За тази цел инженерите на компанията са разработили два специални турбокомпресора с компресорен блок, увеличен до 52 мм и модифициран корпус с подсилени аксиални лагери. Налягането е ограничено до максимум 1,7 бара.
За тази цел не само трябва да се препрограмира електронното управление на налягането при усилване. В обширни тестове на стенд и шофиране - както на пътя, така и на състезателната писта, са определени и нови стойности за впръскване и запалване. Новите контролни данни се подават в системата за управление на двигателя от модула Brabus PowerXtra, използвайки технологията plug-and-play. След преобразуването са налични допълнителни 165 к.с. и 100 Нм повече въртящ момент.
Както подсказва името, двигателят Brabus 750 доставя 750 к.с. при 6100 об/мин и осигурява максимален въртящ момент от 900 Нм при 4000 об/мин. Високоефективната изпускателна система Brabus от неръждаема стомана с четири ауспуха в конструкция от карбон/титан осигурява звука. В зависимост от активирания режим на шофиране, интегрираните клапи на ауспуха осигуряват фин звук в затворено положение "Coming Home" или особено мощен V8 звук в положение "Sport".
В комбинация с 9-степенната автоматична трансмисия, която може да се превключва автоматично или ръчно чрез превключватели на волана, спортната кола, която тежи около 1,9 тона, се катапултира до 100 км/ч за 3,3 секунди. Максималната скоростта е електронно ограничена до 315 км/ч.
За да може шофьорът да овладее тези огромни скорости, в аеродинамичния тунел е разработено аеродинамично подобрение на Brabus за текущия SL. Всички компоненти са изработени от въглерод и се предлагат по избор във версията с високогланцово или с матово покритие.
Предният спойлер е фиксиран към долната част на бронята и също намалява повдигането на предния мост. Неговите повдигнати елементи отстрани насочват въздушната струя покрай арките на предните калници. Приставките на предната престилка на Brabus за страничните въздухозаборници завършват по-впечатляващото лице на роудстъра заедно с въздухозаборниците отляво и отдясно на решетката на радиатора, които също са направени от карбон.
Страничните секции са усъвършенствани с видими карбонови приставки с интегрирано лого на Brabus за предните калници. За да се придаде по-спортен акцент на задната част, е разработен специален дифузьор. Черешката на тортата е ръбът на задния спойлер. В съответствие с черното покритие на каросерията, всички пластмасови части на външната обшивка също са боядисани в черно.
С дизайна на на джантите Brabus Monoblock II с три спици е подчертана връзката с автомобилите Mercedes в края на 80-те години. Друга нова функция е заключващата се капачка на главината с логото на Brabus под формата на централна гайка. Всички тези подобрения, разбира се, не са никакъв евтини - цената на този фантастичен автомобил е 400 000 евро.
Още снимки на най-новия продукт на Brabus - вижте в галерията: