Кой е най-бързият начин да стартирате домашна автомобилна индустрия? Независимо дали идвате от развиваща се държава, която се бори да направи транспорта по-лесен и по-удобен, или сте конгломерат, опитващ се да пробие на нов пазар с минимална инвестиция, най-бързият и най-евтин вариант е лицензирането на преводно средство на друга компания. Този подход е много популярен в цялата история на автомобилната индустрия, тъй като почти винаги се оказва успешен.
Това важи с пълна сила за SUV-моделите, които се радват на огромна популярност по цял свят. Ето няколко примера на „клонирани“ всъдеходни модели, на които сме се натъквали. Всички те показват колко е лесно да се използва нещо готово за постигането на подобни цели.
Най-странните клонирани SUV (ГАЛЕРИЯ):
Един от най-загадъчните партньори на американския производител Jeep е иранската компания Sherkat-Sahami. Тя започна изграждането на версии на Jeep CJ в края на 50-те години на миналия век (те са преименуван на Sahra и Shahbaz), Но най-популярна компанията стана със сглобяване на SUV и камиони, събирайки части от различните модели от семейството Jeep SJ в началото на 1960 г. И ако в Северна Америка се появиха легендарни модели като Wagoneer и Gladiator, в Иран те бяха известни съответно като Ahoo и Simorgh.