fallback

Новите коли стават все по-скъпи за ремонт, но вината не е на електромобилите

Разходите за поправка на колите на ток са все по-близо до тези на моделите с ДВГ

Цената на ремонта на нови автомобили непрекъснато нараства през годините. Повишената сложност на конструкцията, новите компоненти и тенденцията към използване на неподлежащи на ремонт елементи, разсейващи енергията, означават, че собствениците трябва да плащат повече от всякога, за да поправят своите превозни средства.

Средните разходи за ремонт са се увеличи с 36% от 2018 г, сочи проучване на компанията Mitchell,, която представя данни от застраховане и ремонт на автомобили. Това води и до повишаване на застрахователните ставки със 17% само за последните 12 месеца.

„Съвременната дигитална архитектура е толкова напреднала, че връщането на автомобил в състояние преди повредата е по-трудно от всеки един момент в историята и ще става все по-голямо предизвикателство“, коментира Райън Мандел, директор по изпълнението на искове в Mitchell, цитиран от The New York Times.

Мнозина експерти обвиняват електромобилите за ръста на цените на ремонтите, посочвайки примери като този с Rivian RT1, чиято поправка в сервиз беше оценена на 42 000 долара. Факт е, че средните разходи за поправка на кола, задвижвана само на ток, са по-високи от тези на превозно средство с ДВГ, но разликата не е чак толкова сериозна.

Резултатите от проучването на Mitchell показват, че ремонтът на електромобилите струва средно с 2400 долара повече в сравнение с кола с ДВГ. Въпреки това, 75% от електрическите автомобили, участващи в инциденти, са класифицирани като луксозни модели, които струват между 40 000 и 110 000 долара, когато са нови. Ремонтът на по-масов електромобил – като този на Nissan, струва само с 800 долара повече от еквивалента му с ДВГ, докато превозните средства от премиум-сегмента са приблизително еднакви по отношение на разходите за ремонт.

Има и други фактори. Според данните 18% от превозните средства с вътрешно горене, участвали в катастрофи, трябва да бъдат бракувани, докато при електромобилите това се отнася за само 6%. В същото време се оказва, че при модели като Hyundai Kona и Volvo XC40, които се предлагат както с ДВГ, така и с изцяло електрическо задвижване, разликата в цената на ремонта е съвсем малка – само 2%.

Факт е, че повредената батерия все още води до увеличаване на разходите за ремонт, но автомобилните производители работят усилено върху начини за минимизиране на финансовата тежест от такава подмяна. Електромобилите на BMW, например, позволяват модулна подмяна на елементи на батерията, които се идентифицират благодарение на сензори за катастрофа. GM разработва подобен метод, за да позволи замяната на отделни батерийни модули, а Ford Mustang Mach-E може да смени всички компоненти в нова батерия.

fallback
  • #10
    6 и 7 ( преди 1 година )
    Колега мога да призная, че имаш прилично добра фантазия и речник!! ........... нооо, трябва да отбележа, че си доста встрани от реалността!! Що не пробваш да смениш дилъра?!
  • #9
    Класика ( преди 1 година )
    Трябва новите либерални ляви да минат пред народен- международен граждански съд и грозните им глави да украсят всеки светофар и на всеки централен обект да виси част от тях за назидание на други формации които ще искат да нападнат света и смажат човечеството!!!Всичко красиво,лесно и щастливо го превърнаха в трудно с деспотни закони,забрани и идеологически репресии и рецесии!... Бунт като в Франция и кръвта им да се изгори в кофите като дяволска анатема!
  • #8
    Ст ( преди 1 година )
    Не е виновен цървула с чипираната дизеларка.Къде техническият преглед,КАТ.
  • #7
    добре Иване ( преди 1 година )
    И като ти чета истериите с 5 удивителни се сещам за: твърди дизелови частици: не се филтрират в дихателната система, навлизат директно в кръвта. Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси - белодробни възпаления, нарушена устойчивост на пневмония и инфлуенца. Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Сес се?
  • #6
    добре Иване ( преди 1 година )
    Карай ярмомелка и сенокосачка, но си заусти ауспуха в купето - никой не ти е длъжен да ти диша дизеловите и бензинови фъшkии на 30-годишни немски параходи с чипосани нафталинови чеpни зaдници, вървящи на оцeт, олиo и пeлети, дето нямат живи конструктори и се държат на мокета и инсталацията. Изкопаеми бpички, пушещa тeнекия с кюнци отзaд, дето хлопат, тракат, текaт масло като лeйка и като родят кapантия, им изтекат чорбите и буталото излезне да види кой кара колата. Наливай и карай, ама без гърне
  • #5
    БАЙ Иван ( преди 1 година )
    До номер 1: написал си ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!!! ЕДНО "ВИНТОВЕРЧЕ" I 3 ме удари и остана купчина безполезна пластмаса. На CR-V то му няма нищо!!!! Мерси, "ВИНТОВЕРТ" НИКОГА НЯМА да си купя!!!!!!!
  • #4
    младен ( преди 1 година )
    Няма такъв превод....няяяяма...
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    В същото време се оказва, че при модели като Hyundai Kona и Volvo XC40, които се предлагат както с ДВГ, така и с изцяло електрическо задвижване, разликата в цената на ремонта е съвсем малка само 2%.
  • #2
    Оказва се... ( преди 1 година )
    че електротостерите освен, че се палят не се гасят с нищо! А ремонта на един премиум(абсолютен нонсенс) тостер след среден инцидент е по-скъп от доста прилична нова кола. Но трее се печели от зеленикавата идея!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "Има и други фактори. Според данните 18% от превозните средства с вътрешно горене, участвали в катастрофи, трябва да бъдат бракувани, докато при електромобилите това се отнася за само 6%. " Хайде изгоря още една опорна точка на антиелектриците. Според тях след катастрофа електромобилите ставали тотал щета, а автомобил с ДВГ се ремонтирал лесно. Оказва се че електромобилите освен че се палят по-рядко, също и по-рядко отиват в тотал щета при катастрофа.
fallback
Последни