fallback

Toyota Hilux измина 1,6 млн. км за 43 години и все още е в движение

За този период пикапът е сменил един двигател и една скоростна кутия (ВИДЕО)

Toyota Hilux има репутация на автомобил с впечатляваща издръжливост и един от най-здравите, правени някога, а един такъв екземпляр потвърди тази слава, след като по американски пътища е преминал границата от 1 млн. мили (1,6 млн. км).

 

 

Пикапът във видеото е от 1980 г. и, както се вижда от кадрите, времето е оставило своя отпечатък, но продължава да се движи. Има ръжда, боята се лющи, за да покаже предишни цветове, парче тръбен метал замества задната броня... Неговото механично състояние обаче е свидетелство за неговата здравина.

Собственикът на „милионника“ Toyota Hilux, който е единствен и досега, разказва, че нещата не са започнали добре за този пикап, защото само две седмици след доставката през същата 1980 г. се блъска в лек автомобил MG Midget. Той ремонтира японския автомобил и също така добавя предпазна клетка към кабината, което обаче анулира гаранцията.

 

 

Човекът признава, че никога не е щадял колата, дори е участвал на състезания. През годините пружините, амортисьорите, главините и други части на окачването са подменени.

Въпреки, че двигателят е бил заменен и вместо оригиналния 2,2-литров, 4-цилиндров мотор е монтиран по-мощен 2,4-литров, и вторият е останал надежден през целия си живот. Смяната е станала след около 640 000 км. Сменена е и скоростната кутия - петстепенна механична заменя четиристепенна.

Интериорът не изглежда добре, има само необходимите неща. Виждат се дупки по пода, има и открити кабели, оригиналното радио на Toyota CB в централната конзола е там.

През целия си 43-годишен живот този пикап е изминавал средно над 37 000 км годишно. Според собственика рецептата за дълголетие започва първо с избора на автомобил, а този е сглобен добре и е издържал толкова дълго, защото е бил лесен за поддръжка и ремонт. Така че, когато нещо неизбежно се повреди, той може да реши проблема бързо и лесно.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #14
    Алекс ( преди 1 година )
    Не коректно да се пише,че автомобилът е изминал 1,6 млн.км.,при положение,че двигателят и ск.кутия са сменени.Така и "Москвич" ще навърти тези км.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    За какви тесли сте се хванали за гушите?! Човека е карал прасета и фураж по междуселските пътища и баирите, никакъв лукс не му е трябвал,а само да работи здраво с колата. Може и да не е чувал за тесла, нито му трябва...
  • #12
    До 13 ( преди 1 година )
    Разбира се че не е същото. За всяка работа си има инструмент. Нито този пикап ще върши добра работа при дългите пътувания на единия шофьор, но все пак ще върши работа, нито теслата може да върши работата на пикап и в някой случай въобще няма да свърши работа. Да не говорим, че въобще не е икономически оправдано да въртиш толкова много километри с пикапа, защото само горивотому за милион мили струва колкото няколко Тесли.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Започвам да вярвам че над България ви пръскат с нещо, което опустошава невроните- последно време под всяка статия се заформя един и същи спор. Хубо че някой е навъртял 1 млн мили в автомобил производство 2015та, ама не е същото да ги изминеш с Тойотата от статията
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Направих си труда да намеря видеото в което самият собственик обяснява кога и как е сменяна батерията. На шестата минута на този клип youtu.be/aSdfsYcOf1A той разказва че на 290 000 км батерията е дефектирала и са му дали батерия под наем защото на тесла им е отнело половин година да му поправят батерията и да му я върнат, за което време той е навъртял 150 000 км на тази батерия, а след това са му върнали ремонтирана, но той не може да бъде сигурен, че е била неговата първа батерия.
  • #9
    Гостенино ( преди 1 година )
    То пък една реклама на Тесла. Този не спря да се оплаква. Ама хем се оплаква хем продължава да я кара, защото измина почти 2 милиона километра без да плати една стотинка за гориво и продължава да си я кара и да обяснява как никога повече няма да си купи Тесла, докато продължава да си я кара и най-вероятно докато си купи следващата Тесла. Защото който веднъж е карал Тесла, трудно преминава на друг автомобил, въпреки че всички мрънкат за нещо. Тесла променя очакванията за един автомобил!
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Това че не можеш да броиш до три е ясно. Дори да броиш оборотната батерия която са му дали за няколко седмици, на която е навъртял няколко хиляди километра, тя е първата сменена, а след това е минал над 1 милион километра с втората сменена с която се кара и до днес и при навъртане на 1 милион километра имаше по-малко от 20% деградация и все още разполагаше с 80 и няколко процента от първоначалния капацитет на батерията като нова, въпреки че е зареждана само на бързи зарядни безплатно.
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Тя Треслата милионник затова е само една за реклама.Толкова смени на батерии и електромотори излиза скъпо.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Взели първата батерия за ремонт.Батерия не се ремонтира,а се подменят повредените клетки в момента на ремонта.Това са си три смени на батерии.
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Като за първи опит за производство на електромобил с батерии от лаптопи на panasonic, не мислиш ли че дори този милион километра с последната батерия е добро начало, от което да се надгражда за по-добри батерии за повече милиони километри? А технически това е третата батерия, а не три сменени батерии. Взели са му първата батерия за ремонт на около 500 и няколко хиляди километра и са му дали оборотна по-малка батерия да кара няколко месеца, докато му върнат ремонтираната с която е минал милионът.
fallback
Последни