fallback

VW призна: Сензорното управление е разочарование

Шефът на компанията се извини на клиентите за „нанесените им щети“

Във Volkswagen винаги са се гордеели с функционалния интериор с ясен дизайн на арматурното табло и интуитивен контрол. Всичко обаче се промени през 2019 г., когато се появи осмото поколение на Golf. При него германците решиха да опитат нещо ново и заложиха на сензорно управление, което явно не е било добра идея.

То се появи малко след това на VW ID.3, както и на други модели на масови марки от VW Group. Сега концернът отчита това като сериозна грешка, като това става ясно от думите на изпълнителния директор на Volkswagen - Томас Шефер. В интервю за Autocar, той беше категоричен, че сензорните контроли са причинили много щети.

„Наясно сме, че по този начин разочаровахме много от клиентите ни, които определено не заслужават това. Затова бързо трябва да отстраним щетите, които причинихме“, коментира Шефер.

Първият модел, който ще получи променената система, ще бъде новото поколение на Tiguan (на снимките). След това същото ще се случи с обновения Golf, както и с комбито Passat, чиято нова генерация е разработка на Skoda и ще излезе заедно със следващия Superb.

На снимки на долната централна конзола на новия Tiguan се вижда въртящо се копче с вграден OLED-екран. Той е за регулиране на силата на звука и на цветовете на околната светлина, както и за избор на режимите на шофиране на системата 4Motion Active Control.

Явно във VW няма да се върнат към наличието на много конвенционални контроли в колите си, тъй като в днешно време всичко е свързано с поставянето на големи екрани и интегрирането на повече функции в информационно-развлекателната система. В случая на Tiguan, екранът ще е 15-инчов.

Шефер допълва, че преработката на кабините на VW изисква „огромен екип" и отнема „доста време" за работа с „електронна таблица в Excel, голяма колкото стая". Той е категоричен, че компанията не трябва да обърква клиентите си, като предлага изцяло различна интериорна концепция, когато се пусне нов модел.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    До #11Нищо не 'скърца' на новите мазди след 2011г., да не говорим за качеството на новата CX-60 и Мазда 6 например. Съотношение цена-качество е много добро. Това което скърца е главата ти. Имал бил лош опит с мазда.....глупости на търкалета.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    До #11Нищо не 'скърца' на новите мазди след 2011г., да не говорим за качеството на новата CX-60 и Мазда 6 например. Съотношение цена-качество е много добро. Това което скърца е главата ти. Имал бил лош опит с мазда.....глупости на търкалета.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Като оставим настрана че копчето си е по-добре, има голям шанс сензорното управление да ФВ да е провал в голяма степен и заради трагичен софтуер зад него.
  • #11
    до 2 ( преди 1 година )
    Всяка друга марка да беше дал за пример, щях да ти повярвам. Но имаш лошия късмет да имам доста опит с Мазда. Трябва да си доста болен, за да наречеш интериорът на Мазда "функционален" и "премиум". Можеш да го наречеш "нещастен опит за фуннкционалност" и "скърцаща имитация на премиум". Иначе VW, че паднаха много под познатото си ниво - това е вярно. Но трънът не е алтернатива на глога.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Тавариш, кнопка на български е копче, панимаеш?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е нужно да правят изпълнения като автомобилите от около 2010 (вж Форд фиеста/фокус, Опел Астра/инсигния) с по 40-50 кнопки, ама пък тамън съм свикнал за всяко нещо да има копче и изведнъж-"Ядец".
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Нагледен пример колко са изостанали VW от корейците и китайците, май само японците са по-зле от тях в момента.
  • #7
    Алекс ( преди 1 година )
    Добре е,че безумието сензорен контрол започва да се изкоренява.
  • #6
    Знам я! ( преди 1 година )
    Дааа, една шапка пари струват новите коли и неколцина могат да си ги позволят, а вътре хвърлили един два таблета за табло.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Наскоро гледах едно предаване, в което DW се оправдаваше, че новите немски автомобили били с по-скапано качество, защото били в някаква транзитна фаза, но в бъдещео, щяло да е по-добре ... Това е пародия.
fallback
Последни