fallback

Шофьорски грешки, заради които калниците на автомобила ръждясват

Спазването на тези базови съвети ще удължи живота на колата ви

Обикновените шофьори обръщат внимание само на дъното на колата си, защото там най-често се появяват корозионни язви. Но калниците на колата обаче също страдат от това явление, а собствениците често също ускоряват този процес. Резултатът е скъп ремонт. Разказваме ви за най-честите грешки, които водят до сериозни разходи.

Още при закупуването на автомобил значителна част от клиентите си поръчват на дилъра да монтира, срещу допълнително заплащане, пластмасови облицовки на калниците на новата си придобивка. Така те затварят надкалниковите арки на колелата, предпазвайки метала от летящи камъчета изпод колелата. Дилърът е щастлив да изпълни поръчката, защото прави добри пари от допълнителното оборудване, а много от автомобилите са продават с такива пластмасови покрития още в базовото си оборудване. Но качеството на изпълнение не винаги е на ниво.

В резултат на това в части от покритите с пластмаса зони боята се изтрива и тук се появяват язви от ръжда. Има много причини. От невнимателна инсталация до грешки на автомобилните инженери на етапа на проектиране. При евтините автомобили каросерията често не е достатъчно твърда. Липсата на ясокст в метала е причина да се получават леки усуквания и боята започва да се изстрива. В този случай просто трябва редовно да проверявате какво се случва под тези пластмасови защити, но много хора дори не се замислят за това.

При болшинството от по новите автомобили се монтират и т.нар. подкалници. С течение на времето, между тях и долната част на калника се натрупва много мръсотия - листа, прах, реактиви. Те се мокрят обилно с вода, което допринася за началото на процеса на гниене . Затова веднъж годишно е препоръчително да сваляте тези подкалници и да почиствате всичко натрупано под тях. Повечето собственици на автомобили обаче просто са твърде мързеливи, за да направят това. 

Що се отнася до задните калници, върху тях често се залепва защитно фолио още във фабриката, което се прави с цел обезшумяване на купето от ударите на малките камъчета от пътя. С течение на времето обаче това фолио се разпада, а в резултат на това след няколко месеца се появява ръжда .

И накрая, шофьорите правят грешки при получаване на автомобил след ремонт на каросерията. Ако майсторите, когато са монтирали вече споменаите подкалници, не са използвали пластмасови скоби, а самонарезни винтове, тогава тези места от калниците бързо започват да ръждясват и подкалниците могат просто да паднат с течение на времето. 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Консервация с вакси помага повече от споменатите глупости ;)
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Минавайте отдолу с шегрен.
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    По кални и солени!
  • #5
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    След каране по кални пътища, хубава водоструйка по дъното, зад колелата и по арките из калниците. Другото е ала-бала....
  • #4
    Вин ( преди 1 година )
    Отдавна беше времето, когато колите нямаха пластмасови подкалници и беше много по-зле, направо ставаха дупки в ъглите, пред предното стъкло и на "бомбетата" над фаровте! Освен това, сега не се "поръчват", а са си стандарт и никога не бих си купил кола без такива. И не се пише "изСтрива", а изтрива!
  • #3
    От село ( преди 1 година )
    Жената кара 23годишно Ауди А2 , засега няма грам ръжда, що тъй?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако колата е *** ръждясва. Имам 20 и кусур годишно волво на над 300к км и няма грам ръжда. Стари опели, мазда 6 първо поколение, разни стари микри, фиести- всичките са ръждавелници
  • #1
    Koko ( преди 1 година )
    За първи път чувам за такова нещо. Може би става въпрос за Русия и за някои източни държави. На запад и в Америка, кой ще си отделя от времето о от парите за такива глупости.
fallback
Последни