Обикновените шофьори обръщат внимание само на дъното на колата си, защото там най-често се появяват корозионни язви. Но калниците на колата обаче също страдат от това явление, а собствениците често също ускоряват този процес. Резултатът е скъп ремонт. Разказваме ви за най-честите грешки, които водят до сериозни разходи.
Още при закупуването на автомобил значителна част от клиентите си поръчват на дилъра да монтира, срещу допълнително заплащане, пластмасови облицовки на калниците на новата си придобивка. Така те затварят надкалниковите арки на колелата, предпазвайки метала от летящи камъчета изпод колелата. Дилърът е щастлив да изпълни поръчката, защото прави добри пари от допълнителното оборудване, а много от автомобилите са продават с такива пластмасови покрития още в базовото си оборудване. Но качеството на изпълнение не винаги е на ниво.
В резултат на това в части от покритите с пластмаса зони боята се изтрива и тук се появяват язви от ръжда. Има много причини. От невнимателна инсталация до грешки на автомобилните инженери на етапа на проектиране. При евтините автомобили каросерията често не е достатъчно твърда. Липсата на ясокст в метала е причина да се получават леки усуквания и боята започва да се изстрива. В този случай просто трябва редовно да проверявате какво се случва под тези пластмасови защити, но много хора дори не се замислят за това.
При болшинството от по новите автомобили се монтират и т.нар. подкалници. С течение на времето, между тях и долната част на калника се натрупва много мръсотия - листа, прах, реактиви. Те се мокрят обилно с вода, което допринася за началото на процеса на гниене . Затова веднъж годишно е препоръчително да сваляте тези подкалници и да почиствате всичко натрупано под тях. Повечето собственици на автомобили обаче просто са твърде мързеливи, за да направят това.
Що се отнася до задните калници, върху тях често се залепва защитно фолио още във фабриката, което се прави с цел обезшумяване на купето от ударите на малките камъчета от пътя. С течение на времето обаче това фолио се разпада, а в резултат на това след няколко месеца се появява ръжда .
И накрая, шофьорите правят грешки при получаване на автомобил след ремонт на каросерията. Ако майсторите, когато са монтирали вече споменаите подкалници, не са използвали пластмасови скоби, а самонарезни винтове, тогава тези места от калниците бързо започват да ръждясват и подкалниците могат просто да паднат с течение на времето.