Инвестирането на много пари в нишов продукт предполага поемането на много финансови рискове и това беше причината Lamborghini и Audi да си разделят разходите при разработката на някои модели. Gallardo и Huracan бяха близнаци с първото и второто поколение на R8, но германците дадоха да се разбере, че няма да има трето. Това обаче не притеснява италианският производител, който може да направи наследник на Huracan и без чужда помощ.
Франческо Скардаони, директор за Азиатско-тихоокеанския регион, разкри пред Drive, че заместникът на Huracan ще бъде изцяло разработка на Lamborghini и това се дължи на отличните финансови резултати през последните години. Те основно се дължат на огромната популярност на Urus, като благодарение на неговите през 2022 г. компанията отчете рекордни приходи – оборот от 2,38 милиарда евро и 29,9% оперативен марж. Продажбите на марката нараснаха до 9233 единици, като 5367 от тях бяха Urus.
И тъй като няма планове за връзка с Audi при разработката на новия модел, Скарадони е категоричен, че Lamborghini има пълната свобода да разработи наследник на Huracan. Компанията няма да прави никакви компромиси, като суперколата ще бъде изградена на напълно нова платформа, която обаче няма да се споделя с други производители от Volkswagen Group.
Засега от Lamborghini не разкриват подробности за новия си продукт. Известно е обаче, че суперколата ще загуби атмосферния V10 двигател в полза на по-малък plug-in хибриден агрегат, вероятно базиран на V8 с двойно турбо. Също така се знае, че новият модел ще използва същата 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която се намира в Revuelto.
Според последните информации, турбокомпресорите няма да се задействат до 7000 оборота в минута, а електрическият мотор ще бъде поставен между V8 и DCT. Използването на хибридна система е необходимо, тъй като дори Lamborghini трябва да отговаря на все по-строгите разпоредби за емисиите.