От Втората световна война насам свързваме Renault предимно с малки, функционални и достъпни автомобили. Но ако се съди по най-новия модел на марката - купе-кросоувъра Rafale - амбициите на французите за бъдещето са в съвсем друга посока. Rafale бе представен официално на авиошоуто в Бурже на 18 юни, но екип на Automedia.bg се запозна преди това с модела на специалната медийна предпремиера в Париж.
Още преди две години шефът на френската компания Лука де Мео обяви, че пътят на марката е нагоре, към премиум сегмента. Rafale е най-сериозната стъпка в тази посока до момента. Това е кросоувър от D-сегмента, технологично доста близък до Austral и новия Espace, но с така модния напоследък купе силует. Освен това Rafale предлага някои технологии, които няма да откриете никъде другаде в гамата на французите.
17 ключови факта за новото Renault Rafale (ГАЛЕРИЯ):
Седалките на Rafale са с подчертано спортен профил. Тапицерията от алкантара използва 61% рециклирани материали. Технологията за това е съвсем нова - всъщност Rafale е едва вторият автомобил, който ще я използва. Първият е Ferrari Purosangue.
Във върховата версия Esprit Alpine седалките дори имат светещ ефект - буквата А в горната част на облегалката примигва в ритъма на човешко сърце, щом се доближите до автомобила.