От Втората световна война насам свързваме Renault предимно с малки, функционални и достъпни автомобили. Но ако се съди по най-новия модел на марката - купе-кросоувъра Rafale - амбициите на французите за бъдещето са в съвсем друга посока. Rafale бе представен официално на авиошоуто в Бурже на 18 юни, но екип на Automedia.bg се запозна преди това с модела на специалната медийна предпремиера в Париж.
Още преди две години шефът на френската компания Лука де Мео обяви, че пътят на марката е нагоре, към премиум сегмента. Rafale е най-сериозната стъпка в тази посока до момента. Това е кросоувър от D-сегмента, технологично доста близък до Austral и новия Espace, но с така модния напоследък купе силует. Освен това Rafale предлага някои технологии, които няма да откриете никъде другаде в гамата на французите.
17 ключови факта за новото Renault Rafale (ГАЛЕРИЯ):
Както подобава на автомобил с претенции за по-високите пазарни сегменти, задното окачване на Rafale е многозвенно и върви в комбинация с последното поколение на 4Control - системата на Renault за завиващи задни колела. При маневриране задните колела се въртят в обратна посока на предните, намалявайки много радиуса на завой (10.4 метра, по-малко от Opel Corsa). При високи скорости се завъртат съвсем леко (1 градус) в същата посока като предните, което повишава стабилността.