fallback

Dacia Sandero ще преобърне още един сегмент

Следващото поколение на румънския бестселър ще бъде електрическо

След успеха на електрическата Dacia Spring (от дебюта на модела преди 2 години досега са продадени около 120 000 бройки) румънският производител измества фокуса към електрификацията на съществуваща гама, поддържайки ниски разходи чрез използване на съществуващата архитектура и повишаване на ефективността чрез минимизиране на теглото.

Първата крачка в тази посока ще бъде трансформирането на един от най-популярните модели на Стария континент – Sandero. Неговото четвърто поколение ще се появи през 2027 г., като ще запази основните си оръжия, но ще спазва все по-строгите изисквания за безопасност и най-вече за вредни емисии, тъй като ще бъде изцяло електрически.

Шефът по продажбите и маркетинга на румънската марка Ксавие Мартинет заяви, че Dacia ще навлезе в C-сегмента с три по-големи нови модела през следващите 3 години, но няма да остави Sandero, който си остава един от най-важните автомобили на компанията.

„Нашата сила е в B-сегмента, тъй като той показва кои сме ние и какво правим. Не сме забравили кои сме ние, но за да запазим позициите си пазарен лидер, Sandero ще бъде електрифициран“, коментира Мартинет.

На свой ред главният изпълнителен директор на Dacia – Дани Льо Вот, допълни, че при Sandero ще се залага на „по-малък пробег и повече време за зареждане“, тъй като това е единственият начин за постигане на по-ниска цена за клиента.

„Високата начална цена на колите на ток в момента – 35 000, 40 000 и 45 000 евро, е основната пречка за навлизане на електромобилите. Нашият ангажимент е да предложим по-достъпна алтернатива и Sandero ще бъде точно това“, казва още Льо Вот.

Бъдещото Sandero ще използва голяма част от новото Renault 5, което ще е изцяло електрическо и ще излезе през 2024 или 2025 г. Минимизирането на теглото ще бъде от ключово значение за постигане на ниски разходи и съответно на ниска цена, като един от начините за това е поставянето на по-малка батерия.

„Средностатистическият собственик на Spring преминава 20 км на ден, което е значително по-малко от пробега на колата (220 км. Ако сега трябва да направим Spring отново, ще намаля батерията (б.р. - нейният капацитет е 26,8 кВт/ч) наполовина“, допълни шефът на румънската марка.

Льо Вот беше категоричен, че в Dacia няма да гонят пробег от 500-600 км и зареждане за 20 минути. В момента се проучва възможността за намаляване на цената на батериите. За целта те ще бъдат натриеви - въпреки че този тип не съхранява толкова енергия, те са много по-евтини.

Шефът на Dacia допълни, че все още не е взето окончателно решение дали следващото Sandero ще се предлага с ДВГ. Засега подобна опция все още е възможна. Ако тя бъде избрана, автомобилът със сигурност ще получи хибридна технология – същата като при Jogger MPV.

fallback
  • #12
    Кольо ( преди 1 година )
    Браво на румънците.Преди промените ние правихме коли а те нищо - сега е обратното.
  • #11
    Бензин ( преди 1 година )
    Хора ...разберете едно !!! Дачиа се купува щото е евтина и е безинова! 85% процента от хората неискат електромобил .
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Сегашното гони 20 хил, така че на никой няма да му направи впечатление когато поискат 25 за следващото (говорим за евро
  • #9
    Алекс ( преди 1 година )
    Електрическото Сандеро ще бъде поредният успешен модел за Дачия.Възходът на марката продължава.
  • #8
    Иванов ( преди 1 година )
    Проблема и оскъпяването при батериите идва не от лития , а от никела и кобалта.
  • #7
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Литий има доста и в Сърбия, даже. Иначе, Чили е с най-големите находища.
  • #6
    Мхм ... ( преди 1 година )
    Ако не се преобърне на първия завой! Както си е обичайно за рено и производните му.
  • #5
    До 5 ( преди 1 година )
    И Австралия даже е най-големия производител на литий.. Ама остави го да лъже като дърта копейка то си личи, че изобщо не е стадо и е много "разумен" :D
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Това не е вярно Литий има в Чили Аржентина Китай и тн.
  • #3
    Класика ( преди 1 година )
    Е никой ли не знае че 70% от лития е в Конго и за добиването на литий се използва детски труд на деца от 12 до 18 г.!!!????... Никой ли не знае,а знае само Урсула и си трае? Както продаде инжекциите на мъжа си чрез файзер!?... Иначе ел колите които са най страшния климатичен замърсител ще бъдат най скъпото нещо правено от човека! С детския труд компенсират нещата! Сега са само най замърсяващите нещо! Да има розови, *** коли,сигнално зелени,жълти,оранжеви,не! Е стадо сте!
fallback
Последни