fallback

Кога се сменя пистов ремък?

Обърнете внимание на марката и съвместимостта с вашия автомобил и не правете компромис с качеството

Чудили ли сте се как всички агрегати, като алтернатора – доставящ напрежение на акумулатора, климатичният компресор – грижещ се за вашия комфорт, хидравликата и водната помпа, работят в синхрон с двигателя на автомобила ви? Това се случва благодарение на ремъчната задвижваща система. Тя е една от най-ключовите по важност и нейната периодична проверка и навременно обслужване, осигуряват спокойствие и могат да предотвратят неприятни главоболия по време на път. 

От какво се състои ремъчната система?

Съставена е от обтегачи, които държат ремъците опънати и не позволяват приплъзване и загуба на въртящ момент. Има различни видове ремъци, в зависимост от тяхното предназначение и няколко на брой ролки, които осигуряват стабилната връзка между елементите. За обиране на вибрациите, които неизменно се появяват, при съвременните автомобили се грижат ремъчни шайби със свободен ход, монтирани на алтернатора и демпферни, които обикновено се намират на коляновия вал. Те не позволяват приплъзване по ролките при намаляване скоростта на въртене на мотора и редуцират обратния удар при гасене на двигателя при дизеловите автомобили.

Какви видове ремъци има ?

Абсолютно всички са изработени от гума, но в зависимост от възрастовата генерация на автомобила, вида на двигателя и неговите спецификации, те могат да бъдат следните варианти:

ангренажни (зъбни) – много често се бъркат с пистовите от незапознатите с материята. Те са най-важните, защото свързват коляновия с разпределителния вал и осигуряват същинската работа на мотора. Тяхното скъсване обикновено води до фатален край за двигателя. Намират се вътре в него. При повечето автомобили въртят и водната помпа, което е направено с цел сигурност и редовно обслужване на тези два ключови елемента;

трапецовидни (клиновидни) – монтират се предимно на стари автомобили и за всеки отделен агрегат трябва отделен ремък. Това вече е морално остаряла технология. При съвременните превозни средства те са заменени с пистови. Като тяхно предимство може да се спомене, че са къси и няма опасност от приплъзване, а при скъсване спира да работи само системата, за която е предназначен;

пистови (многоклинови) – пистовите са дълги, единични и могат да свързват много ролки на различните агрегати, които иначе биха били задвижвани от няколко на брой трапецовидни. Предимството им е, че са сравнително лесни за смяна. Обтягането им се извършва най-често от автоматичен обтегач, който го опъва до точно определеното от производителя ниво. Като недостатък може да се отчете, че при повреда или скъсване, оказва влияние върху работата на няколко системи едновременно.

Всички видове ремъци са еластични и трябва да са опънати до точно определено положение – не трябва да бъдат нито пренатегнати, нито разхлабени. При необходимост от подмяна се обърнете към специалисти, съветват от екипа на онлайн магазин Topcar.

Кога се сменя?

По неписани общи правила, пистов ремък е редно да се подменя на всеки 80 до 100 хиляди километра пробег, но амортизацията на всеки автомобил е различна и по възможност не чакайте толкова много. Малко по-ранната му подмяна предпазва от принудителна такава, която често е свързана с повреда и на други детайли по двигателя.

Ако не сте от най-предвидливите и педантични шофьори, може да познаете, че е време за нов по доста признаци. Нужно е да имате просто добър слух или набито око. С времето пистовия ремък губи своята еластичност и става твърд и напукан. Това се вижда, когато той се обърне от страната на пистите.

Най-последния стадий на амортизация е, ако по него има дупки или липсващи канали. Това води до опасност от скъсване в точно най-неподходящия момент и ако случаят е такъв, не отлагайте подмяната му нито ден повече. Никой не е защитен от възникване на такава ситуация и  ако чуете свирене по време на шофиране откъм двигателния сектор, не е зле да проверите състоянието му.

Стар трик е, ако чувате свирене и се колебаете дали причината е в пистовия ремък, той да бъде полят с малко вода, докато двигателя работи. Ако звукът изчезне, значи е време за смяна. Амортизацията на материала и загубата на свойствата на пистовия ремък, могат да се дължат не само на неговата възраст, но и на други фактори – неизправни обтяжни механизми или трудновъртящи се агрегати.

Проверете навреме състоянието на лагерите и осите в тях. Те трябва да се въртят съвсем свободно и леко, в противен случай увеличават натоварването върху пистовия ремък и независимо дали той е стар или нов, скъсяват неговия живот. При покупка, обърнете внимание на марката и съвместимостта с вашия автомобил и не правете компромис с качеството. Всеки навреме сменен детайл по вашата машина, предотвратява неприятни и скъпи ремонти в бъдеще, напомнят от Topcar.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Тогава спри да пишеш под всяка тема колко велика е електричката и как само *** не би си купил. А да поевтинее с 40% тепърва има да чакаш. Т.е. да стане на 25-30к лв при положение, че само читавата батерия колкото и да поевтинее пак ще е 10к лв минимум.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами за 12к км на година ще пестиш по 2500 от гориво, 500 от обслужване 100 от синя зона. А след още някоя година като започне да поскъпва бензина и повече ще пестиш. Тя теслата нали не се обезценява, тези пари са ти чиста икономия?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Това че минава милиони километри не ме грее, защото минавам по 10-15 000 км годишно и карам автомобилите средно по две години, като сегашния е по-скоро изключение защото го задържах трета година, защото в момента струва повече, отколкото когато го купих преди пандемията. За да ми влезе в бюджета, цената на Тесла трябва да падне с още 40%.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента употребяваните тесли са започват от 40к лв. Хайде докато влезе в БГ и махнеш малко плява стана 50к. Ето ти струва колкото семеен хеч. А нали имат ресурс по милион километра какво те спира да си вземеш такава?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато цените на един електромобил и автомобил с ДВГ между които се чудиш да купиш се изравнят, повярвай ми дори днешните технологии за 40 минути чакане за зареждане на всеки 1000 км, ще са ти напълно достатъчни и ще бъдат компенсирани от останалите предимства на електромобилите. Към момента единствената пречка за масовото навлизане на електромобилите е цената и нищо друго. Изравняването ще е дълъг процес категория по категория и клиент по клиент, но този процес е необратим.
  • #5
    Коко ( преди 1 година )
    Електричката, след няколко години ще стане перфектна. Само да ги направят да се зареждат за 3-5 минути и с един заряд да изминават 600-700 км., веднага бих си купил. Да не забравяме, че колкото по-масови стават толкова цените им ще намаляват и скоро ще се изравнят с колите с ДВГ.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    На тебе къде ти е електричката? Нали е перфектната кола и на практика е без пари като теглиш чертата?
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се. Там повредите могат да бъдат много по-скъпи за отстраняване, ако въобще е възможно да се отстранят. Но от друга страна, електродвигателя е свързан към колелата директно през един редуктор и евентуално диференциал и нищо друго. Няма ремъци, няма динамо, няма водна или маслена помпа свързана към двигателя. Компресорът на климатроника е електрически, не е свързан към двигателя и може да работи на пълна мощност дори докато двигателят е в покой. Няма консумативи и обслужване на двигателя
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не бързай толкова. А и на електричките има какво да им се чупи
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Заедно с лентовите апарати, телефоните с шайба, че даже и мобилните телефони с копчета, нашите внуци няма да знаят и какво е това ремък. Електромобилите ще го изпратят в историята, заедно с повечето филтри, ауспуси, катализатори, DPF, EGR, турбо, скоростни кутии, съединители, датчици за хиляди неща, които ти вкарват двигателя в авариен режим при повреда в датчика, точно както и 90% от сегашните шофьори не са и чували за двойно амбриране и палене с манивела.
fallback
Последни