fallback

Автопилотът на Tesla е заподозрян за 736 инцидента със 17 загинали

Все още не е ясно в колко от случаите са работили системите за подпомагане на шофьора (ВИДЕО)

Американската администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) публикува доклад, отразяващ опасностите, свързани с широкото използване на електронни системи за подпомагане на шофьорите.

 

 

Данните сочат рязко увеличение на броя на инцидентите през последните четири години, като са отчетени 807 произшествия, от които 736 включват превозни средства на Tesla, а от тях 17 са довели до смъртни случаи. Броят и на тежко ранените се е увеличил значително. Новият доклад на NHTSA твърди, че тези системи са много по-опасни, отколкото се смяташе досега. През юни 2022 г. бяха докладвани само три фатални катастрофи с автопилот.

Подобна статистика позволява на NHTSA да констатира потенциалната опасност от автопилота на Tesla. Самите експерти обаче правят едно важно уточнение. Става дума за автомобили, оборудвани със система за автопилот, но не е известно дали автопилотът е бил активиран по време на инцидента и дали носи вина, отбелязва The Washington Post.

 

 

Софтуерът за автономно шофиране е гореща тема и нищо не е толкова спорно, колкото технологията за автопилот на Tesla и по-модерното пълно самостоятелно управление (FSD). Освен това в доклада не се казва колко катастрофи са избегнати, благодарение на една или друга асистираща система.

Повечето производители на автомобили нямат автопилот от ниво 2 в толкова голям процент от техните коли, както Tesla. Увеличаването на катастрофите съвпада с разширяването на напълно автономното шофиране, което вероятно е причината.

 

 

Важно е да се отбележи, че Tesla наскоро разшири своя автопарк с възможност за пълно самостоятелно шофиране, увеличавайки броя на оборудваните превозни средства от приблизително 12 000 до почти 400 000.

Отбелязва се също така, че вътрешни данни на Tesla показват, че автопилотът е много по-безопасен от средния човешки шофьор. Освен всичко това, няма съмнение, че разсеяното шофиране е проблем за всички, които се движат по обществените пътища. Дори и най-добрите шофьори могат да попаднат в катастрофа, когато бъдат ударени от някой, който е разсеян.

 

 

Само през 2020 г. в САЩ е имало 5 250 873 катастрофи, известни на полицията и 807 е твърде малък дял от тях. Повече от 40 000 души са загинали при катастрофи само миналата година в САЩ. Въпреки това, по-голямата част от катастрофите, свързани с автопилот (807), по някакъв начин се дължат на компанията Tesla, експериментите на която са по-агресивни.

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, позовавайки се на статистика за произшествията, твърди, че Tesla в режим на автопилот (видеото показва какво "вижда" автопилотът) е по-безопасна от колите, управлявани от шофьори. Според него технологията за автономно шофиране ще отвори бъдеще на практика без инциденти.

Експерти смятат, че някои от решенията на Мъск, като разширяване на наличните функции и премахване на радарни сензори, може да са допринесли за увеличаване на броя на инцидентите по пътищата.

 

 

fallback
  • #5
    До 1 ( преди 1 година )
    Зависи срещу кой го сравняваш. От теб може и да е.
  • #4
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Фенчетата на Тесла по презумпция са си кандидати за награда "Дарвин".
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Това ти го казва тесла, но тесльо винаги е твърдял че това е стъкмистика, защото автопилота никога не управлява сам, а човека му поправя грешките, за да се учи. Когато тесла ти каже че автопилота е направил 10 пъти по-малко катастрофи за 1 милиард километра отколкото правят хората, "забравя" да ти каже колко пъти шофьорите са се намесили. По-правилното е да се каже, че съвместната работа на автопилота и шофьорите намалява вероятността за катастрофа 10 пъти.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Статистически погледнато, автопилота трябва да намали вероятността за катастрофа, защото през цялото време човека има контрол върху автомобила, а автопилота следи и за грешките на човека и може да спре по всяко време. Точно спирането е единственото действие което не може да бъде отменено от шофьора. За съжаление повечето катастрофи не са заради задействане на спирачката, а защото шофьора въобще не е реагирал на грешката на автопилота, която е можел да предотврати, както се очаква от шофьора.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Дали автопилота на Тесла вие срещу луната при пълнолуние?
fallback
Последни