fallback

Автопилотът на Tesla е заподозрян за 736 инцидента със 17 загинали

Все още не е ясно в колко от случаите са работили системите за подпомагане на шофьора (ВИДЕО)

Американската администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) публикува доклад, отразяващ опасностите, свързани с широкото използване на електронни системи за подпомагане на шофьорите.

 

 

Данните сочат рязко увеличение на броя на инцидентите през последните четири години, като са отчетени 807 произшествия, от които 736 включват превозни средства на Tesla, а от тях 17 са довели до смъртни случаи. Броят и на тежко ранените се е увеличил значително. Новият доклад на NHTSA твърди, че тези системи са много по-опасни, отколкото се смяташе досега. През юни 2022 г. бяха докладвани само три фатални катастрофи с автопилот.

Подобна статистика позволява на NHTSA да констатира потенциалната опасност от автопилота на Tesla. Самите експерти обаче правят едно важно уточнение. Става дума за автомобили, оборудвани със система за автопилот, но не е известно дали автопилотът е бил активиран по време на инцидента и дали носи вина, отбелязва The Washington Post.

 

 

Софтуерът за автономно шофиране е гореща тема и нищо не е толкова спорно, колкото технологията за автопилот на Tesla и по-модерното пълно самостоятелно управление (FSD). Освен това в доклада не се казва колко катастрофи са избегнати, благодарение на една или друга асистираща система.

Повечето производители на автомобили нямат автопилот от ниво 2 в толкова голям процент от техните коли, както Tesla. Увеличаването на катастрофите съвпада с разширяването на напълно автономното шофиране, което вероятно е причината.

 

 

Важно е да се отбележи, че Tesla наскоро разшири своя автопарк с възможност за пълно самостоятелно шофиране, увеличавайки броя на оборудваните превозни средства от приблизително 12 000 до почти 400 000.

Отбелязва се също така, че вътрешни данни на Tesla показват, че автопилотът е много по-безопасен от средния човешки шофьор. Освен всичко това, няма съмнение, че разсеяното шофиране е проблем за всички, които се движат по обществените пътища. Дори и най-добрите шофьори могат да попаднат в катастрофа, когато бъдат ударени от някой, който е разсеян.

 

 

Само през 2020 г. в САЩ е имало 5 250 873 катастрофи, известни на полицията и 807 е твърде малък дял от тях. Повече от 40 000 души са загинали при катастрофи само миналата година в САЩ. Въпреки това, по-голямата част от катастрофите, свързани с автопилот (807), по някакъв начин се дължат на компанията Tesla, експериментите на която са по-агресивни.

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, позовавайки се на статистика за произшествията, твърди, че Tesla в режим на автопилот (видеото показва какво "вижда" автопилотът) е по-безопасна от колите, управлявани от шофьори. Според него технологията за автономно шофиране ще отвори бъдеще на практика без инциденти.

Експерти смятат, че някои от решенията на Мъск, като разширяване на наличните функции и премахване на радарни сензори, може да са допринесли за увеличаване на броя на инцидентите по пътищата.

 

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Ествественият подбор в действие. Хората, които смятат асистента за автопилот и ходят да спят отзад, си го получават. А се случва повече с Тесла, именно защото тя има най-надеждния асистент и някои се подлъгват, че никога не прави грешки.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    При всички случаи на катастрофи на магистрали в неподвижен обект , асистентът е преценил, че не може да спре без да излезе от лентата и е подал звуков сигнал и се е изключил една секунда преди сблъсъка, което е оставило около 40 метра на шофьора да реагира дали да се опита да спре или да заобиколи опасността. В повечето от случаите не е имало никаква реакция от страна на водача, нито за завъртане на волана нито за удряне на спирачки и са се забивали без спирачен път. При по-ниски скорости спира.
  • #13
    Шментири ( преди 1 година )
    Май забравяш че повечето от тези катастрофи не са станали на fsd, който е платен и много малко хора го имат, а са станали на lane assistant, какъвто имат абсолютно всички тесли напълно безплатно и работи навсякъде, включително по българските пътища. На този асистент работата му е да следи лентата и да взима завоите, като следи за спазване на дистанция, а не за спрели обекти по средата на платното. При висока скорост, може да ги разпознае на разстояние, което е по-МАЛКО от спирачния път.
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шмитни, забравяш, че Илончо го рекламира като Автопилот, а не асистент и че го продават като автономна система. А ти представяш ли си системата ти за безопасност която също "гледа" да види същата огромна пожарна, да я запише като обект на пътя, но да не задейства спирачките а да се хакне в нея.
  • #11
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Май пропускаш важното. Само идЕотите оставят камерата да следи ВМЕСТО тях и най-големите от тях дори отиват да си легнат на задната седалка да подремнат. Всеки разумен човек си пуска АСИСТЕНТА, неправилно наричан автопилот, да следи пътя ЗАЕДНО с шофьора. Колкото повече очи и камери гледат пътя, е по-вероятно някой от тях да види нещо, което останалите не са видели. А представяш ли си къде трябва да гледаш, за да не видиш огромната пожарна спряна по средата на магистралата, за да я блъснеш?
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 8, вероятно си прав. Милиард и триста автомобила с поне по 4 гуми подложени на 100% натоварване по време на експлоатацията на автомобила... срещи няколко хиляди идиотЕ цъкнали копчето и камерката да карат вместо тях...
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    *** нидейти бе! Ква е тая ерес сега! Няма нищо по-велико от Тслата и нищо по-велико в Тслата от автопилота и - единствената система, в която и да е кола, която регистрира опасност и се нахаква с пълна газ в нея...
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Вероятно заради спукана гума са катастрофирали и загинали повече хора отколкото от автопилота.
  • #7
    VAYK ( преди 1 година )
    Е какво е това неандерталско изследване! Дай да не правим автопилот, че за сега не е съвсем наред! нали за това е бета версия и изрично е написано, че при нужда водача трябва да поеме управление!
  • #6
    До 6 ( преди 1 година )
    И аз се скрий с този РАМ с 800 км пробег, който се зарежда за около час, toyota пуска електромобил с 1500 км пробег който се зарежда за 10 минути и струва 40% по-евтино от бензинов автомобил. Другите могат да пускат кепенците, включително РАМ.
fallback
Последни