fallback

Rolls-Royce обмисля преминаване към водородно задвижване

Британският производител иска да избяга от батериите при бъдещите си модели

Rolls-Royce обмисля преминаване от конвенционални батерии към задвижващи механизми с водородни горивни клетки за своите бъдещи електрически автомобили. Това обаче ще стане, едва след като технологията бъде достатъчно развита, за да може да се комерсиализира в голям мащаб, обяви изпълнителният директор на компанията Торстен-Мюлер Отвош, цитиран от Autocar.

Британският производител вече представи първия си електромобил – Spectre, чието серийно производство ще стартира през септември. Той е оборудват с една от най-големите батерии на пазара – с капацитет 120 кВт/ч. Луксозният седан има пробег от 500 км и може да зарежда бързо при 195 кВт.

Според Мюлер-Отвош, уникалното позициониране на Rolls-Royce, както и специализираното ползване на колите от марката, отговарят на възможността водородът да се разглежда като алтернативно гориво в бъдеще. Топ-мениджърът е категоричен, че тази технология ще подхожда повече на автомобилите от марката, които са известни с техните V12 двигатели

„Мисля, че водороден двигател не е нещо, което бихме разглеждали към момента. Още повече, той вече беше тестван преди години (б.р. - компанията-майка BMW тества технологията на 7-Series в началото на този век). Това не е ефективен начин за използване на водород. Той обаче може да се използва в бъдеще за горивни клетки, които не са нищо по-различно от батерия – просто така получавате енергия“, коментира Мюлер-Отвош.

Според шефа на Rolls-Royce, когато тази технология бъде достатъчно добре развита, компанията му би се насочила към нея. „ Защо не? Можем да излезем от батериите и да влезем в горивните клетки”, коментира шефът на Rolls-Royce

Изявлението на Мюлер-Отвош идва, когато BMW пуска ограничена серия на модела iX5 Hydrogen. Той използва горивни клетки, доставени от Toyota – която е привърженик на автомобилите, задвижвани с водород. Пускането на този автомобил на пазара е по-скоро символично, като целта е да се демонстрира техническата зрялост на този тип задвижваща система и да се подчертае нейния потенциал за бъдещето.

„Подобна технология определено има място, особено когато става въпрос за Rolls-Royce, тъй като нашите автомобили не се използват често за пътуване на дълги разстояние. Проблем обаче може да бъде зареждането, тъй като няма как да имате водородна станция у дома си. Точно това е предимството на електромобилите с батерии – всички наши клиенти имат големи гаражи, които предлагат достатъчно място за поставяне на станция за зареждане“, обяснява Мюлер-Отвош.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо им е да се занимават с глупавия водород, след като без никакви промени могат да използват малко по-скъпия синтетичен бензин? Единственият недостатък на синтетичното гориво е високата му цена, но пък това не е абсолютно никакъв проблем за собствениците на rolls-royce. Дори е предимство да се хвалят колко им излиза литъра или километъра. В техния случай и колкото по-скъпо толкова по-добре .
  • #1
    безмислено ( преди 1 година )
    свръхлуксозна стока безсмисъл , кара те от точка А до точка Б , можеш и за 1000лв, можеш и за 5 милиона - твой избор.
fallback
Последни