IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota направи мобилна тоалетна за инвалиди

Разработката на нестандартния проект е отнела повече от 3 години

Подобна новина вероятно ще предизвика доста шеги по адрес на японския производител на автомобили, но той заслужава поздравления за това, което е направил. В случая става дума за подвижна тоалетна за инвалиди, чиято разработка е отнела на Toyota повече от 3 години.


Toyota тоалетна


Всичко започва през 2019 г., когато екипът на от подразделението Vision Design на Toyota получава невероятната задача да проектира тоалетна, която обаче да не бъда просто пластмасова кабина с лого на Toyota. Тя трябва да бъде мобилна и лесно достъпна за хора със специални нужди – тези в инвалидни колички.

Готовият прототип трябваше да бъде тествана преди летните олимпийски игри в Токио през 2020 г., но пандемията от Ковид отложи събитието с година. Резултатът вече е налице, като тоалетната има чиния с няколко сантиметра по-висока от нормалното, за да бъде адаптирана към по-широк кръг потребители и техните нужди. Парапетите са монтирани по такъв начин, че да позволяват завъртане на инвалидна количка на 360 градуса.


Toyota тоалетна


Яркият интериорен дизайн със специални капандури създаде топло, привлекателно пространство, но това се оказа грешка, тъй като светлите подове лесно показват следи от инвалидни колички и стават много хлъзгави. Toyota ревизира дизайна с по-тъмни, текстурирани подове.

Що се отнася до преносимостта, оригиналният дизайн изискваше самозадвижващо се гърне, което можеше да се мести, но в края сметка беше направен обикновен трейлър, който да се тегли. Toyota използва конструкция с пяна, поставена между тънък метал, подобно на хладилните ремаркета. Разработена е и водна система с малък обем, подобна на тези, използвани в японските влакове-стрели, което значително намалява потреблението на вода.


Още снимки на необичайния проект на Toyota - вижте в галерията:


Според Toyota Times, промените по тоалетната продължават. Тя дебютира по време кръга от Световния рали-шампионат в Япония през 2022 г., като потребителите посочиха какво трябва да се подобри. Със сигурност нейното създаване ще предизвика доста шеги по адрес на японската марка, но в крайна сметка тя е направена, за да помага на хора, които не са толкова мобилни. И те могат да се насладят на дейности на открито, които останалите приемат като даденост.

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 8.Четеш в движение?Да не си с Тесла на автопилот?Ти си като многоръкия Шива,бря.По скоро си безработен на социални помощи.
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Да, определено не съм разбрал. Лобирането и подкупването (защото в Европа така се нарича) се прави от всички компании и от много групи от хора. Тойота не е изключение. И е нормално да го прави в свой интерес, а не в интерес на Тесла. Нима словоблудството на Мъск не е подобно?! Само че той го прави без пари и влияе върху масите като Тръмп, а Тойота се опитват по друг начин. Това е доста широка дискусия и не опита само до Тойота и електрическото "бъдеще".
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    беше хваната да прави дарения на противоречивите законодатели още слдващи месец.Toyota също започна да води кампания на FUD страх, несигурност и съмнение за да представи електромобилите като ненадеждни и нежелани. Ако искаме да постигнем драматичен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане с гориво, наличие на батерии, приемане от страна на потребителите и достъпност, каза пред Сената Робърт Уимър, ди ...
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    През последните четири години политическият принос на Toyota към американските политици и PAC се е увеличил повече от два пъти . Тези вноски също вкараха компанията в гореща вода. Дарявайки на конгресмени, които се противопоставят на по-строгите ограничения на емисиите, компанията финансира законодатели , които се противопоставиха на удостоверяването на резултатите от президентските избори през 2020 г. Въпреки че Toyota беше обещала да спре да го прави през януари, беше хваната да прави дарения
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До лудетината ( преди 1 година )
    Явно говорим на различни езици. Ще коментираш ли тази статия за лобиране срещу електромобилите, лобиране за отлагане на изискванията за двигатели с вътрешно горене, насилствено налагане на водорода и хибридите? Заглавието на оригиналната статия е Toyota bet wrong on EVs, so now its lobbying to slow the transition как това се вписва в японската култура за която говориш? Дали точно това имаш предвид за различната съдебна система която се опитват да заобикалят за да защитават фирмени интереси?
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    За Карлос Гон беше шок и показа на света как действа една различна от възприетата от нас съдебна система. Странно беше, че Франция като държава не направи нищо, за да го защити. Та предполагам, и те са се радвали на изчезването му от полето на бизнеса. Но това за мен беше ярък пример, че уменията на дадена фигура да прави почти невъзможнни неща в дадена област, котрастира на всички останали, които искат да мишкуват и да лапат. Примери - безброй. Дори Луи Рено след WWII е хвърлен в затвора.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До лудетината ( преди 1 година )
    Не ми е в стила да слагам плюсове и минуси но ти сложих един защото знам, че го оценяваш. Няма как да не се съглася, че toyota не действа прозрачно и открито, а подмолно и доколкото може скрито лобира за водорода и хибридите и против електромобилите, като налива милиарди в политически формации, които да им защитават интересите и да пишат закони в тяхна полза. Това до скоро оставаше скрито, но вече живеем в информационната ера и започна да излиза наяве "японската култура". Карлос Гон - коментар?
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Шегувах се за това с меринджей. Инак всяка компания (човек, държава) има възходи и падения, като това е най-нормалното. Дали ще се намери правилния път да се излезе от даден момент на падение, показва само историята и то чак когато я срещнем написана след време. Другото е, че не всички компании (хора, държави) имат вътрешен циркаджийски начин, за да се показват. Примерно Мъск, Зеленски, Тръмп го имат. Не мисля, че в японската култура това го има, защото дори не се сещам добър комик от там.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    7 коментар беше до тебе. И между другото вероятно не си чул поговорката, че ако искаш нещо важно да бъде свършено, трябва да го възложиш на най заетия човек в офиса. На практика той откарва най-много работа. Няколко пъти вече доказах, че пиша в движение, докато си върша друга работа, за разлика от някои хора които са на работа само от 8:00 до 17 и то само от понеделник до петък, но въпреки това пишат от работното си място, вместо да работят за което им плащат. Даже са им забранили youtube !
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Пак ли ти се губи смисъла на написаното? Някъде да съм писал че имам някакво желание да ставам мениджър на toyota? В поста си говоря само и единствено за шанса за оцеляване на toyota, като под оцеляване имам предвид запазване на настоящия статут на най-голям автомобилен производител в света, марката която произвежда най-продавания модел в света и марката с една от най-големите годишни печалби. Toyota си е toyota и ще оцелее дори да се наложи да продава тоалетни, но статута и няма да оцелее.