fallback

Резервна батерия на покрива ще спасява електромобилите

Новата технология на Ford увеличава пробега на колите на ток

Ford патентова технология, която прави възможно поставянето на резервна батерия на покрива. Това, според съсздателите на иновацията е лесен начин да се увеличи пробега на електрическите превозни средства.  

Службата за патенти и търговски марки на САЩ е приела патент, който включва електрически SUV в стил Ford Bronco с необичаен багажник на покрива. В него има вградена батерия със зарядно. Патентът показва, че резервната батерия може да бъде инсталирана преди по-дълго пътуване. Това може да бъде особено полезно в райони, където няма станции за зареждане.

Ford планира да оборудва покривния модул с въздухозаборници, които ще охлаждат батерията. Те ще бъдат снабдени и с дистанционно управляеми вентили за осигуряване на защита от влага. Американските специалисти искат да направят корпуса на батериятана покрива  от полиуретанова пяна. Това ще помогне да се регулира нивото на топлинна енергия вътре в кутията.

Резервната батерия може да се зарежда по същия начин като електрическата кола. Достатъчно е да използвате фабричния кабел за зареждане и да го свържете към зарядната станция.

fallback
  • #45
    expert ( преди 10 месеца )
    Нищо не може да спаси Форд.
  • #44
    До Пешо и другите ( преди 10 месеца )
    Сега по колко литра туба си носиш резервно гориво? Къде я държиш? Само една туба ли носиш? Защо не носиш повече за всеки случай? В такъв случай, защо въобще би ти трябвала резервна батерия?
  • #43
    Пешо ( преди 10 месеца )
    Искаме не искаме това ще е бъдещето, не ме кефи батерия на покрива, по скоро да измислят, резервна батерия на мястото на резервната гума.
  • #42
    До 41 ( преди 11 месеца )
    Пак ли празни приказки без никакви цифри? Дай теглото на двата пикапа за да ги сравним? Дай мощността на зареждане за да ги сравним? Дай разходът за 100 километра за да ги сравним и да видим за колко време се зареждат 100 километра? А това за производствения капацитет не го казвай на никого! За миналата година са продадени 468,344 пикапа РАМ. През 2020 година tesla продаде 490 000 автомобила, а през 2022 година над 1,3 милиона. Тоест за две години си увеличи производствения капацитет с милион.
  • #41
    До долният ( преди 11 месеца )
    А ми сравни му масата с тази на Сайбертрека аналогична е само дето сайбертрека аналогична е освен това има чо голям батериен капацитет ще излезе преди сайбертрека а Рам имат повече производствени мощности сиреч могат да осигурят необходимият производствен обем
  • #40
    До 39 ( преди 11 месеца )
    Това звездите ли ти го проговориха? Защото РАМ не произвеждат собствени батерии, а ги купувате от същото място като другите. Точно това бяха и всичките критики към този пикап, че просто са натъпкали повече батерии за сметка на теглото и няма нищо иновативно в него.
  • #39
    до долния ( преди 11 месеца )
    Това както споменах в РАМ са го решили чрез повишаване енергийната плътност тоест в единица обем имаш по голям енергиен капацитет сиреч без да увеличаваш обема посредством увеличаване на дължината или височината на пода на колата имаш повече квтч енрегийно съдържание като това не става за сметка на увеличена маса.
  • #38
    До 37 ( преди 11 месеца )
    Мога да се обзаложа че ще слезе от конвейера поне две години по-рано от пикапа на РАМ с който онзи сектант ни проглушава ушите, въпреки че по технически спецификации ще се зарежда три пъти по-бавно от пикапа на Тесла дори на хартия по спецификации на прототипа, а както знаем в реалността ги занижават. Точно както и са преувеличили пробегът с едно зареждане и се опитали да изкарат ефективността на Тесла от 25kWh/100км, което както всички знаем няма как да им се получи. Мнозина са опитвали!
  • #37
    До 28 ( преди 11 месеца )
    "пикапът на Тесла" .... дето цяла петилетка е още протитип?!? Като слезе от конвейрите, тогава обяснявай колко ще прекара на зарядните! Айде стига спорове по картинки!
  • #36
    До 35 ( преди 11 месеца )
    На дълъг път подтоварен плаче новата кола на Турбо - hyundai i10 който тежи 935 кг и като тръгнеш със семейството му качваш допълнителни 600 кг, което е 65% допълнително тегло добавящо натоварване към към окачването и спирачките. При моя автомобил допълнителни 600 кг са само 30% допълнително натоварване. Електромобилите имат по-близко до теглото на моя автомобил и процентното натоварване ще е много по-малко. За hyundai дори не знам дали може да качи 600 кг полезен товар. Ще трябва да кара с 60
fallback
Последни