fallback

Евро 7 окончателно закри един сегмент в Европа

Skoda обяви, че се отказва от малкото комби Fabia

Производството на текущата Skoda Fabia Combi приключи миналия ноември, а сега чехите обявиха официално, че се отказват от модела. Плановете на марката предвиждаха неговото ново поколение да бъде качена на конвейера през тази година, но новият екологичен стандарт Евро 7 налага промяна.

През 2020 г. Томас Шефер, който по това време беше главен изпълнителен директор на Skoda, а сега е ръководител на марката Volkswagen, обяви, че Skoda пусне нова Fabia Combi на пазара тази година, тъй като марката е поела ангажимент да предлага достъпна и практична мобилност в началните сегменти.

„Постигането на новите цели за емисии с предстоящото законодателство Евро е свързано с много високи разходи. Затова и можем да обявим, че комбито Fabia няма да получи наследник“, каза говорител на Skoda пред Automotive News Europe.

Всъщност, това е последното малко комби, което все още се продаваше в Европа. Съперници на Skoda в нишовия сегмент бяха Renault с Clio и Peugeot с 207. Чехите успяха да продадат 3013 бройки от модела през първото тримесечие, което е спад с 49% спрямо същия период на миналата година.

През последните години производителите на автомобили все повече изместиха фокуса си от малки хечбеци и комбито към SUV, тъй като се стремят да увеличат маржовете в сегмент, който е уязвим на покачване на цените, както поради засиленото законодателство, така и по-високите разходи за суровини.

Изпълнителният директор на Skoda - Клаус Зелмер още през април предупреди, че регулациите за емисиите Eвро 7, както се предлагат в момента, ще означават сериозно увеличение на разходите за Fabia.

„Искаме да уважаваме климата, но ако настоящият проект стане реалност до 2025 г., ще трябва да поставим технология в колата, която или все още не е разработена, или е толкова скъпа, че автомобил от 15 000 евро в Европа вече ще струва 18 000-20 000 евро", обясни Зелмер.

Новите екологичен стандарт трябва да влезе в сила през юли 2025 г., като голяма част от производителите вече се обявиха срещу въвеждането му. Причината е, че те трябва да вложат огромни средства в нови технологии за постигане на ниски вредни емисии, вместо същите пари да отидат за разработка и производство на електромобили.

fallback
  • #24
    Да ( преди 1 година )
    Да така е , но като не им е пробем на американеца цената и разхода и на бензин, защо да зарежда хибридната батерия, която минава смешните 30,40км на ток.Сбъркана е работата. Хибрида е най-голямата глупост. Или само ток или само двг.
  • #23
    до долния ( преди 1 година )
    Ама това че никой не си играе да зарежда не е проблем на Тойота а на потребителя.Да зарежда бе на Тойота не им е работа да му седят на главата и да следят дали зарежда.Това в по-голяма степен е валидно и за всички немски хибриди.
  • #22
    хибрида ( преди 1 година )
    Последните данни на организацията EPA в Сащ обяви, че плъгин хибридите на тойота харчат повече бензин от нормален съизмерим двг автомобил. Защото никой не си играе да ги зарежда вечер, а ги карат само на бензин. И хибрида се превръща в един по тежък двг автомобил. Сега се обмисля да им одрежат цялатя субсидия. Да видим тогава кой ще купува тойота хибрид. Сега се купуват заради субсидията.
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    А toyota е тази, която най-много се дърпа от новите методики по които ще се тестват автомобилите при евро 7. Тогава ще лъснат всички недостатъци на хибридите при реално шофиране, защото ще се тестват в реални условия, а не на стенд. А най-голямото притеснение на toyota е, че ще трябва да обяви въглеродния отпечатък на производството. А toyota има един от най-големите въглеродни отпечатъци за производство на автомобил, защото ползва винаги най-евтината оферта, без да се интересува от екология.
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Не знам дали си от заблудените фенове или си изпечен професионален нагъл лъжец и манипулатор? Абсолютно нищо от написаното не е вярно. Тесла отдавна не печели от квоти. Те представляват с най-много 10% от печалбата им. Тесла има една от най-големите брутни печалби на продаден автомобил и само ferrari печели повече от Тесла. Как точно си представяш, че тесла може да фалира, след като volkswagen и toyota имат по над 250 милиарда дългове, а тесла има над 22 милиарда излишен кеш и няма дългове.
  • #19
    до 17 ( преди 1 година )
    Тойотка не я мисли както казах Тойотка заради хибридите има нищожен ЦО2 отпечатък за разлика от Ваг БМВ Даймлер и тн немски колхозници.Не е тайна че Тесла печели повече от квоти продавани на ФВ груп отколкото от продажба на самите Тесли.Пред ФВ има дилема ако Тесла фалира кой ще им продава квоти за вредни емисии а ако не фалира то Тесла неминуемо взима от немският пазар и на ФВ и на БМВ и на китайците от Мерседес.Следващия скандал е как немците имат ел коли всъщност на хартия но не и в магазина
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Доказателство, че единственото което прави ЕС е да вдига печалбите на големите корпорации.
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    Не колега, искам да кажа че 99,9% от toyota са не електрически, а останалите 0,1% електромобили са само два модела с мижови продажби, защото едното е електрическо subaru, проектирано от subaru с емблема на toyota. Втория е още по-зле - чист китаец, стар китайски модел електромобил, на който започнаха да слагат и емблеми на toyota. А след евро 7, което очевидно ще се покрива от всички включително и от германците, ДВГ ще стане адски скъп, а електромобилите по-евтини от ДВГ. А Тойотка тогава?
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Ко каза , ко? Колега, тури некоя запетая, некоя главна буква , да те разберем , ко искаш да кажеш. То бива неграмотност, ама тва твоето...По темата- ти немците и чехите не ги мисли. Ние сме за мислене. Ако не си забелязъл , ние сме най-бедната дъжава в Европа , ние сме с най-стария автопарк в Европа. Замисли се за нас , не за чехите- те със сигурност ше се оправят.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест искаш да кажеш че всъщност 90% от ФВ са неелектрички сиреч непокриващи еуро 7 и то твя без бентлей ламбо Ман Скания и тн.Сега се надявам ти да следиш моята мисъл.А тойота има електрификация на всеки свой модел разбирай хубрид сиреч общо отделят по малко ЦО2 на което основно е базиран еуро 7 от ФВ да не говорим от цялата фв груп.
fallback
Последни