Слуховете за появата на по-мощна Yaris Cross се въртят от години и сега те се потвърждават макар и в малко по различна форма. Lexus представи своя най-малък кросоувър – LBX, който ще бъде базовият модел на марката, като ще се разположи под UX и ще се превърне в заместител на вече несъществуващия хечбек CT.
Новият модел на премиум-марката е изграден на платформата GA-B като своя „брат“ от Toyota, но има различен стил, за да пасне по-добре на дизайнерския език на Lexus както отвътре, така и отвън. LBX е дълъг 4190 мм, широк е 1825 мм и е висок 1545 мм, като междуосието му е 2580 мм.
С 18-цолови джанти като стандартно оборудване, малкият Lexus всъщност е малко по-голям от Yaris Cross и тежи 1280 кг. Той ще се предлага с избор между предно и задвижване на всички колела, като всички конфигурации ще бъдат оборудвани единствено с безстепенна трансмисия.
Задвижването на LBX е хибридно, базирано на 3-цилиндров, 1,5-литров бензинов двигател. Той произвежда комбинирана мощност от 134 к.с. и 185 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,2 секунди, а максималният капацитет на теглене е 750 кг.
Всички версии на най-новия Lexus получават предно окачване MacPherson, докато задното използва торсионна греда за моделите с предно задвижване и с двоен носач за версиите с AWD. Техническите спецификации на втория вариант не се съобщават, но се знае, че електромоторът ще бъде отзад. Също така малкият кросоувър има алуминиев преден капак, както и формовани арки на колелата, за да се намали теглото.
В салона на LBX има 12,3-инчов напълно цифров инструментален панел с опционален хед-ъп дисплей, съединен с 9,8-инчов сензорен екран. Инфотейнмънтът поддържа както Apple CarPlay, така и Android Auto, но само първият е с безжична връзка. Lexus отново си партнира с Mark Levinson, който доставя звуковата система с 13 високоговорителя, която идва заедно със субуфер.
При избор на вариант с предно задвижване клиентът получава товарен капацитет от 332 литра с поставени задни седалки. LBX, оборудван с AWD, вероятно ще бъде по-малко практичен поради допълнителния хардуер, инсталиран отзад. От Lexus твърдят, че не са правени никакви компромиси по отношение на качеството и вниманието към всеки детайл, въпреки че това е новият базов модел на марката. Той обаче е и първият автомобил на японския производител, разработен основно в Европа. Продажбите му ще стартират догодина, като ще се предлага и на други континенти.
Още снимки на най-малкия кросоувър на Lexus - вижте в галерията:
.