Tesla Model S Plaid Track Pack е новият рекордьор на Северна дъга на „Нюрбургринг“ сред масово произвежданите електромобили. Американският седан си върна първото място, след като подобри постижението на основния си конкурент Porsche Taycan Turbo S с цели 8 секунди.
Двата електромобила започнаха спора си още през лятото на 2021 г., като си разменяха първото място. В крайна сметка колата на германският производител, управлявана от тест-пилотът Ларс Керн успя да премине 20,832-километровото трасе за 7:33,35 минути. По това време – преди по-малко от година, Porsche Taycan Turbo S с мощност 761 к.с. беше с 2 секунди по-бърз, от Tesla Model S Plaid с 1020 к.с. Сега обаче американската компания отговори подобаващо и нанесе съкрушителен удар.
Model S, оборудван с пакет Track, записа време от 7:25,321 минути, което поставя седана на Tesla между именити суперколи като Ferrari Enzo и Mercedes SLS AMG Black Series. Не се съобщава обаче кой е карал новия рекордьор сред масовите електромобили.
В случая допълнителният пакет Track включва лети джанти Zero-G с пистови гуми Goodyear Supercar 3R и карбоново-керамичен спирачен комплект, състоящ се от ротори от въглерод-силициев карбид, еднокомпонентни апарати с високоефективни накладки и специална спирачна течност, предназначена за каране на писта.
Както се вижда от видеото, новият рекордьор също така е оборудван със стандартен кръгъл волан. През 2021 г. Model S счупи рекорда на Северната дъга, като тогава седанът беше с обявения за опасен щурвал. Не е ясно доколко нормалното кормило е допринесло за новото най-добро постижение, но явно то е по-удобно за каране на писта.