fallback

Tesla Model S Plaid си върна рекорда на „Нюрбургринг“

Седанът подобри постижението на Porsche Taycan Turbo S с цели 8 секунди (ВИДЕО)

Tesla Model S Plaid Track Pack е новият рекордьор на Северна дъга на „Нюрбургринг“ сред масово произвежданите електромобили. Американският седан си върна първото място, след като подобри постижението на основния си конкурент Porsche Taycan Turbo S с цели 8 секунди.

Двата електромобила започнаха спора си още през лятото на 2021 г., като си разменяха първото място. В крайна сметка колата на германският производител, управлявана от тест-пилотът Ларс Керн успя да премине 20,832-километровото трасе за 7:33,35 минути. По това време – преди по-малко от година, Porsche Taycan Turbo S с мощност 761 к.с. беше с 2 секунди по-бърз, от Tesla Model S Plaid с 1020 к.с. Сега обаче американската компания отговори подобаващо и нанесе съкрушителен удар.

Model S, оборудван с пакет Track, записа време от 7:25,321 минути, което поставя седана на Tesla между именити суперколи като Ferrari Enzo и Mercedes SLS AMG Black Series. Не се съобщава обаче кой е карал новия рекордьор сред масовите електромобили.

В случая допълнителният пакет Track включва лети джанти Zero-G с пистови гуми Goodyear Supercar 3R и карбоново-керамичен спирачен комплект, състоящ се от ротори от въглерод-силициев карбид, еднокомпонентни апарати с високоефективни накладки и специална спирачна течност, предназначена за каране на писта.

Както се вижда от видеото, новият рекордьор също така е оборудван със стандартен кръгъл волан. През 2021 г. Model S счупи рекорда на Северната дъга, като тогава седанът беше с обявения за опасен щурвал. Не е ясно доколко нормалното кормило е допринесло за новото най-добро постижение, но явно то е по-удобно за каране на писта.

fallback
  • #56
    До Амстердам ( преди 1 година )
    А колко ти излиза горивото в двете посоки? С електромобил наистина не можеш да спреш само 2 пъти по за 10 мин., въпреки че съм сигурен, че 10-те минути с жена и 2 деца никога не са 10 мин., защото трябва да са роботи за да издържат 30 часа возене с 4-5 спирания по за 10 минути, колкото да идат до тоалетна. Без да се разтъпчат. При зареждане с 1600 км/ч зареждането ще ти удължи пътуването с още около 1 час, но повярвай ми и децата и жената ще са супер доволни от още 5-6-7 почивки по 10 мин.
  • #55
    Амстердам ( преди 1 година )
    До 47.Пътувам по маршрута от 28 до 30 часа с жената,две деца и багаж.Самолета за 4 човека и багажа ми идва скъпо.Спирам 2 пъти за гориво,кафе и тоалетна за по 10 минути.Ползваме тоалетните по граничните пунктове докато чакаме.Храним се в движение,носим си за ядене.За два пъти по 10 минути електрически автомобил не можеш да го заредиш.Пасат дизел комби е незаменим.
  • #54
    До 25 ( преди 1 година )
    Остави ги хората, като са решили да пътуват с автомобил си имат причина. Не винаги има логика в действията на някои хора. Точно това искам да им докажа по логичен път и за електромобилите. В техните глави електромобилите не стават за дълги пътувания, но не по логични, а по емоционални причини.
  • #53
    До 50 ( преди 1 година )
    При лятото от алуминий шаси на тесла ги няма тези проблеми. Краш зоната е изпълнена от евтини и меки стоманени детайли, които са резервна част и всеки сръчен майстор може да смени сам защото са захванати с болтове. Дори да има отчупване при удар отдолу, заварката на алуминия не компрометира нито здравината, нито корозионната устойчивост на шасито и след 50 години ще има по-голяма ЗДРАВИНА от стоманеното, заварено от стотици ламарини, ако въобще е останало ЗДРАВО цяло място по него от ръжда.
  • #52
    Ффф ( преди 1 година )
    За такива разстояния отдавна са измислени самолетите.. от 21 г живея в Германия, Дания, Швеция .. още не кога да разбера що неНормален трябва да си да пътуваш с кола през цяла Европа.
  • #51
    До 50 ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че да изпънеш огъннатите при челен удар ламарини на шасито е по-евтино и ще имат същите физически свойства като на нов автомобил? Защо си мислиш, че ще запазят същите антикорозионни качества, като преди катастрофата? Въобще да не е имало катастрофа, корозията започва да яде шасито с времето. Такива ремонти по шасито дори са забранени със закон в повечето бели страни и пишат автомобилът тотал щета. Тоест не се ремонтира като телефон/лаптоп.
  • #50
    до 49 ( преди 1 година )
    Да това смъква покупната цена, но убива ремонтопригодността. Накрая получаваш един модерен телефон/лаптоп - счупи ли се нещо - хвърляш, защото ремонта му струва почти колкото е пазарната цена на колата.
  • #49
    До 44 ( преди 1 година )
    Също така пропускаш философията на илон мъск, че добрия инженер подобрява продуктите като добавя нещо ново към тях, а гениалният ги подобрява като маха нещо излишно и опростява нещата. Точно същия подход е приложен и при заварките. Типично по сталински. Има заварки, има проблем, няма заварки няма проблем. По рамата на новите модели 3 и У няма нито една заварка.
  • #48
    До 44 ( преди 1 година )
    Тесла имаше грозни заварки в миналото. Санди Мънро първоначално харесваше идеята която стои зад Тесла но много ги плюеше за качеството на изработка включително на заварките за които говориш. Обаче няколко месеца по-късно при разглобяване на същия модел, установи че повечето неща за които е направил забележка вече са поправени, включително заварките. Даже си има една шега, че като направи някоя забележка най-вероятно още след 10 дни от тесла ще са я поправили, а другите чакат следващия модел.
  • #47
    От 46 до 41 ( преди 1 година )
    В предишния си коментар съм се обърнал без да искам към 44 вместо към 41. Сега погледнах че разстоянието е над 2500 км и най-бързо ако спазваш ограниченията можеш да стигнеш за 26 ч според google maps, а според Waze, който не знам дали отчита ремонтите в словакия чехия и германия ми дава 24 ч. с моя стил на шофиране. Така изникна и допълнително питане. За колко време се прибирате и храните ли се по пътя или като типични антиелектрици, не спирате за кафе, храна и цигара. Вие поне ползвате WC.
fallback
Последни