IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla доставя колите с по-малко от 50% батерия?

Компанията отново намалява цените на фона на слуховете за фейслифт на Model 3

Автомобилите Tesla вече се доставят с ниво на зареждане на батериите под 50%, като причината за това е предпазна мярка, съобщава Autoevolution, като се позовава на информация от клиенти. Защо се прави?

 

tesla-model-3-and-model-y-1024x576

 

Това е нова индустриална политика, към която производителят на електрически автомобили се придържа от скоро, като е основно за доставяни с кораби коли. Причината е, че въпреки всичките си предимства, литиево-йонните батерии имат и значителен проблем, защото са склонни към прегряване, което пък води до трудни за гасене пожари.

Това създава проблеми по време на транспортирането с кораби, които превозват хиляди автомобили. Корабоплавателната индустрия научи за риска от пожари по трудния начин миналата година, когато товарният кораб Felicity Ace потъна, след като се запалиха електромобили. На борда имаше около 4000 коли, въпреки че само няколкостотин бяха на ток. След бедствието индустрията предприе мерки за предотвратяване на бъдещи пожари.

 

2022-Tesla-Model-Y

 

Една от мерките е да се ограничи нивото на зареждане на литиево-йонната батерия до по-малко от 50%, което доказано ограничава риска от пожар. И затова Tesla се придържа към тази практика. Някои собственици съобщават, че са взели новите си коли дори с по-малко от 30% батерия, което ги принуждава веднага да се насочат към зарядните станции Supercharger.

За да компенсира по-ниското ниво на зареждане при доставката, Tesla предлага безплатно зареждане на Supercharger за определено разстояние (150 км), което могат да осребрят няколко дни след доставката.

 

tesla-delivers

 

Същевременно Tesla отново намалява цените на Model 3 и Y преди слуховете за фейслифт. Става въпрос за автомобили на склад и намалението зависи от модела, както и мястото на доставка.

Предположенията са, че този ход цели още едно рекордно тримесечие по продажби с изчистване на наличните коли преди пускането на актуализирани модели. Слуховете са за предстоящо пускане на нов Model 3 с кодово име Highland. Но промените в цените могат просто да бъдат свързани и с някаква вътрешна стратегия на Tesla.

 

 

0 от 500
  • #31
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 29 ( преди 10 месеца )
    Запиши си някъде, че пробег от повече от 500-600 км е абсолютно безсмислен и ако се подобри енергийната плътност на батериите, ще намаляват теглото на електромобилите и ще им свалят цените, вместо да набутват повече батерии за да запазят теглото и да увеличат пробега. Сегашните 360 км без спиране при магистрално шофиране и последващо зареждане от 10 минути са напълно приемливи за 99% от шофьорите
  • #30
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До28 ( преди 10 месеца )
    А вие толкова не можете да разберете, че светът се променя не с дни, а с часове и това което сме ви казвали преди месеци вече е безвъзвратно остаряло и неактуално. И ако не можете да разберете че информацията от преди месец е стара, как да разберете че мантрите които са ви набивани в главите преди 10 години, са от друга ера? За да се ориентираш по-правилно, когато тесла качва цените има недостиг и чакане, а когато ги сваля има излишък и на лични автомобили. Просто е ама, не и за прости хора.
  • #29
    2 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    До 24 - след 5 г. е много по вероятно в сегашния обем батерия да е толкова плътна,че да гарантира 1000км пробег от колкото да има толкова развита мрежа от зарядни станции, че да можеш да караш с батерия колкото на тротинетка!!А на теб от километри ти личи че ползваш кола само до Билла и веднъж годишно до морето!Въпроса не е колко почивки правиш,а да ги правиш когато на теб ти се иска,а не когато колата иска да я боцнеш в контакта!Автомобилите са символ на свобода,а не робия на щепсела!
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Как така за коли на склад?!?! Нали теслопитеците тук твърдят, че Тесла коли на склад няма!!! Всичко се произвеждало само по вече направени заявки и клиентите чакали по главните пътища да си ги разтоварват сами от автовозите! Нямало понижаване на цените щото седели с месеци по плацовете и се чудяд как да ги разкарат, от страх, че все повече други марки и модели стават все по атрактивни!
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 10 месеца )
    Като се научиш да се държиш възпитано и да водиш културен диалог. Хайде приятен ден.
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 10 месеца )
    Тва добре но по твоята логика защо чакахме Мъск като имаше пежо 106 елекърик още 95-та
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До23 ( преди 10 месеца )
    Ей обратен я кажи кой Рам по точно не може да се кара с категория Б
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Само след 5 години ще се смеем как въобще сме говорили за пробег с едно зареждане и колко безсмислен е този параметър на автомобилите. При наличие на достатъчно бързи зарядни станции, най-важният параметър ще е с колко километра в час се зарежда автомобила. Към момента автомобилите на тесла се зареждат с около 1600 км в час. Е кой е този супермен който няма нужда от поне един час почивка за изминаване на 1600 км? Толкова ли ще те обърка ако за 15 часа шофиране направиш един час почивка?
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 10 месеца )
    Казах ти да си ВЯРВАШ и да не ни занимаваш със сектата си!
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 10 месеца )
    Какво да споря че категорията се определя на базата на теглото на автомобила празен ли а ми че то това си е факт