fallback

Tesla Model S Plaid постави нов световен рекорд на четвърт миля

Електрическият седан постигна 8,73 секунди и разви 254 км/ч (ВИДЕО)

Когато Tesla Model S Plaid се появи на пазара, мнозина приеха с недоверие обявените от производителя характеристики. Електромобилът обаче започна да чупи един след друг различни рекорди, като последният беше постигнат само преди дни. Седанът се изстреля на 1/4-миля (402 метра) за 8,73 секунди, като на финала разви скорост от 254 км/ч.

При представянето на модела от Tesla обявиха, че това ще бъде най-бързо ускоряващият пътнически автомобил на света, като ще вдига 60 мили в час от място за 1,99 секунди. За да се постигне това, разбира се, е нужна идеално обработена писта и перфектни условия. Освен това беше посочено, че Model S Plaid ще се справя със спринта на 1/4-миля за 9,23 секунди при скорост от 249,5 км/ч на финала.

От тогава седанът непрекъснато подобрява представянето си. Той е оборудван с три електромотора за съвкупна мощност от 1020 к.с., позволяващи развиване на максимална скорост от 322 км/ч. Тя обаче е ограничена по софтуерен път от съображение за безопасност, тъй като колата е доста тежка.

Новият световен рекорд на 1/4-миля беше поставен на пистата за драгстери в Нейпървил от тима на Tesla Plaid Racing. Предварително механиците се бяха потрудили сериозно, за да намалят теглото с близо 320 кг. Така седанът успя да постигне първо 8,77 секунди, а след това и 8,73 секунди.

За сравнение, електрическата хиперкола Rimac Nevera, струваща 2 млн долара, само преди дни също постави световен рекорд на 1/4-миля – 8,23 секунди. Това обаче не е пътнически автомобил, който ще се предлага в масово производство. Затова и постижението на Model S Plaid е наистина забележително.

fallback
  • #39
    до 15 ( преди 1 година )
    Carlife by Dani "Tesla Model S Plaid - получаване и оглед - пътуването започна"
  • #38
    До 37 ( преди 1 година )
    А аз като гледам единствения опианен от злоба към немците си ти. Не съм видял някой да хвали верйона а почти всичко написано по негов адрес е в негативен план, но написано технически без емоции като твоите и без свързване на тези технически подробности с определена нация. Да не мислиш че viper ще харчи по-малко при движение с над 400 км в час ако въобще ги вдигне?
  • #37
    До 35 ( преди 1 година )
    Аз внасям уточнение защото гледах че сте се опиянили от недоразумението вейрон
  • #36
    VAYK ( преди 1 година )
    В канала в тубата callife by dany докараха преди седмица S PLAID 2023г.! Такива стойности от малко над 2сек. до 100 да вози 4 човека, да можеш като ти се налага и големите куфари да сложиш това го няма никъде! Няма какво да трошите пода от яд, това в момента никой не го предлага!
  • #35
    До 34 ( преди 1 година )
    Аз поне знам с кого и за какво споря. Ти с кой спориш и от кого очакваш отговор? Какъв е въпросът, на който очакваш отговор? Ти не спориш с никого а си говориш сам, по избрана от тебе тема от която очевидно никой не се интересува и няма нищо общо с дискусията на останалите. Единствената ти мисия да пишеш е да обясниш колко са *** немците. Каза си каквото имаш да казваш от своята СЕКТА за да потвърдиш ВЯРАТА. Приемаме че си изпълнил мисията, благодаря и сбогом!
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Гледай сега ти грешиш фундаментално.Ти спориш с някакъв по темата електричка или двг а аз споря с теб на темата колко зле е проектиран двг на вейрона и коментирам как двг на Випера е по добър пак от двг на вейронъ тоест аз никъде не намествам електриките в спора. Относно зареждането да де няма да заредя за 2 минути но ще го заредя за 10 минути защото ще пуска помпата по 10л на минута да кажем а тая невера на стандартна станция ще я зареждаш 10 часа на фаст чарджер ще намалиш живота на батерията
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Много интересно, как четиримата с които спорих, които поне се правят на четирима различни, едновременно излезнаха в обедна почивка веднага след като ги попитах за конкретни цифри факти събития и примери и се изпокриха като мишки. Сега ще се появят и ще започнат да обясняват как имат много работа, как това как онова, колко съм глупав, как тесла се самозапалва, колко са ни екологични електромобилите, грета ще се появи да обяснява колко много ме обича, за да избегнат отговорите с цифри и факти.
  • #32
    До 30 ( преди 1 година )
    Е хубаво де и двамата приказвате празни приказки без никаква конкретика. И трети да се включи да приказва празни приказки няма да станат по-смислени и не отговарят на въпросите, които задавам. Като гледам ти проповядваш вярата, че инженерните способности зависит от националността на инженера което е друг вид сектантство, което няма нищо общо с реалността.
  • #31
    До 23 ( преди 1 година )
    "Да де ама резервоара на вейрона го зареждам за 2 минути а на римъка за 10 часа"да де ама ще заредиш 100 литра резервоар за две минути, само ако ползваш технологии от формула 1. Тези 100 литра няма да ти стигнат и за 200-300 км градско, ако караш относително спокойно и тихо. Ако решиш да чуеш няколко пъти рева на двигателя, няма да ти стигнат и за стотина километра. Докато Невера зарежда 71 kWh за 14 мин. като ограничението са зарядните станции, защото може да зарежда с 500 kW, но няма къде.
  • #30
    До 29 ( преди 1 година )
    А бе момче ри си нефел не схващаш ли че не съм същия човек с който си пишеш по долу
fallback
Последни