IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как изглежда един Rolls-Royce с екстри за 180,000 евро? (ТЕСТ)

При уникалния Ghost Amber Roads доплащането не е за повече коне или по-скъпи материали, а за нещо съвсем различно

Може да ви е попадало твърдението, че Ghost е достъпният Rolls-Royce. Това е също толкова вярно, колкото да кажем, че Микеланджело е достъпният италиански художник. На фона на Леонардо.
   
   
 
   
      
Всъщност дори базовият Ghost е почти двойно по-скъп от всички конкуренти в своя сегмент. А това, което тестваме днес, изобщо не е базов Ghost. Това е първият от едва 12 Ghost Amber Roads - последната специална серия на поделението на Rolls-Royce за поръчкови автомобили.

В известен смисъл и за нас това ще е първо нормално запознанство с новото поколение на Ghost. Карахме Black Badge версията преди почти две години, още преди официалния й дебют. Но за да се скрие от папараците, тестът беше нощем, в автомобили с десен волан, по плашещо тесните пътчета на провинциална Англия, и под проливен дъжд. Постоянната мисъл, че не виждаш къде караш и че само джантите струват колкото собствената ти кола, не подтиква към особени волности.
   
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
     
Докато сега e светъл пролетен ден. Колата ни е с ляв волан. И имаме на свое разположение една от най-красивите местности в Европа: прочутото ждрело на река Вердон в Провансалските Алпи. Разбира се, тукашните междуселски пътчета не са много по-широки от английските. Но това само още веднъж ни доказва колко маневрена и приятна за каране е станала тази иначе гигантска кола, дълга 5.55 метра в късия си вариант.
   
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
   
Първото поколение на Ghost получаваше малко снизходително отношение като "маскирано BMW". Което е преувеличено, естествено, но не може да се оспори, че онази кола беше на платформата на тогавашната Седма серия.

В новия Ghost обаче има само два компонента, които са запазени оттогава. Единият е Духът на екстаза върху предния капак. Вторият е чадърът в задната врата. Всичко останало е абсолютно ново, като се започне със специално създадената за Rolls-Royce алуминиева платформа.
   
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
  
     
В традиционните ни представи собственикът на един Rolls-Royce е възрастен джентълмен, който седи на задната седалка и вероятно посръбва чай с мляко. Но всъщност в последното десетилетие демографията на компанията се промени драматично. Днес средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е 43 години - те са много по-млади от клиентите на Mercedes например, и дори мъничко по-млади от клиентите на MINI. Все по-голяма част от тези хора предпочитат сами да карат колите си, а не да бъдат возени. При Ghost този процент е над 90. Второто поколение е проектирано основно за тях. И резултатът е, че тази кола е станала обезоръжаващо приятна за каране. Тежестта е разпределена в почти съвършеното съотношение 50/50. Завиващите задни колела намаляват драстично радиуса при завой, и правят Ghost необикновено стабилен при високи скорости.
   
   
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
     
Динамиката е фантастична. Окачването е може би най-софистицираното, слагано някога на Rolls-Royce, с двойна вилка отпред, с изключително сложна система за адаптиране в реално време, която черпи данни от специална камера, сканираща релефа пред вас, и може в рамките на нищожна част от секундата да нагласи амортисьорите за това, което ви очаква.
   
    
 

Rolls-Royce Ghost Amber Roads

571 к. с. максимална мощност

820 Нм макс. въртящ момент

4.8 секунди 0-100 км/ч

Една от целите на споменатата нова алуминиева платформа е била да понижи теглото на металните компоненти. Скелетът на новия Ghost е с над 100 килограма по-лек от предишния.

Но не си мислете, че колата е станала по-лека. Това, което е спестено от механика, незабавно е наваксано с нова техника и нови екстри. Само шумоизолацията в този автомобил е 100 кг. Всъщност има една-единствена причина новият Ghost да не е абсолютно тих: опитите на Rolls-Royce са показали, че пълната липса на шум от движението кара хората да се чувстват зле. Прилошава им.
   
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
     
Да ти прилошее в един Rolls-Royce е нещо напълно недопустимо, разбира се. Инженерите са се постарали да овладеят дори най-хулиганското шофиране: колкото и да се напъвате с газта, тук всички движения се случват плавно и уверено. Да, под капака имате на разположение цели 571 коня - но това са съвършено възпитани английски коне, които не си позволяват волности. Смисълът на огромната мощност не е да я използвате цялата, а нещата да се случват без никакво усилие.
   
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
  
   
Ако питате за цената, значи не можете да си я позволите, е закон, който винаги е важал за тази компания. Но все пак ще ви кажа, че базовият Ghost започва от 259,000 евро без местните данъци и такси. Тази кола започва от 437,000 евро, отново без данъци и такси. Само добавените екстри тук струват колкото ново Bentley Continental GT.
  
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
      
Какви са обаче тези добавки? За какво отиват вашите допълнителни 180,000 евро? За по-голям двигател? За драстично увеличена мощност? За повече луксозни материали в интериора? Нищо подобно. Специалният Amber Roads има същия 6.75-литров V12 двигател като нормалния Ghost. И също като него развива 571 коня и 820 нютонметра въртящ момент. А качеството на материалите при един Rolls-Royce по начало е най-високото възможно.
    
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
  
     
Не, разликата при Amber Roads е в дизайна и естестиката. Серията е създадена в чест на древните "Пътища на кехлибара" - маршрутите, по които повече от три хилядолетия скъпоценната вкаменена смола е пътувала от находищата в Балтийско море към средиземноморската цивилизация.
  
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
    
В чест на това тук дизайнерите са създали няколко изцяло нови цвята - и явно са наели някой поет лауреат да им измисля имена. Външното двуцветно боядисване е комбинация от "лирична мед" и "корнуолско бяло върху бронз". Вариантите за интериорни цветове се казват "тъмна подправка" и "раковина", с шевове и акценти в цвят "арманяк" и "мандарин". Едно внушително късче истински кехлибар украсява бутона за звука (тук е мястото да добавим, че Bespoke аудиосистемата има 18 магнезиево-керамични говорителя и мощност от 1300 вата).
   
    
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
     
Почти девет десети от кехлибара, който се продава днес, е всъщност фалшив - епоксидна смола. Най-сигурният начин да разпознаете истинския е да го потопите във вода - ако изплува, значи е кехлибар, ако потъне, е фалшификат. Но няма да тестваме това с нашия Ghost.
   
   
Rolls-Royce Ghost Amber Roads
   
    
Прочутата ръчно рисувана външна линия на автомобила също е увенчана с едно стилизирано иглолистно дърво - първоизточника на вкаменената смола. А самият път на кехлибара от Балтика към Средиземноморието е изобразен два пъти. Веднъж - с дискретна декорация на таблото. Втори път - с кехлибарени светодиоди, преплетени в звездното небе на тавана на автомобила.

Създаването на този малък детайл отнема 18 часа ръчен труд. Само за съпоставка Теsla Model 3 се нуждае от общо 12 часа, за да стигне от фазата на стоманени листове до фазата на напълно готов автомобил.
   
    
Винсент ван Гог, слънчогледите
Винсент Ван Гог, "Слънчогледите"
  
    
Всичко това е много впечатляващо, но заслужава ли си огромната разлика в цената? Отговорът е "не" - ако разсъждавате за Rolls-Royce като за автомобил. Но Rolls-Royce винаги е бил нещо повече - заявление за статус, ювелирно занаятчийско творение. А напоследък, благодарение на творците от Bespoke поделението, все повече се доближава и до произведение на изкуството. А в този смисъл 180,000 евро за кехлибарени декорации и нови цветове не изглежда никак много. Достатъчно е да се сетим, че едно парче старо платно с отдавна засъхнали бои в кехлибарени оттенъци се продаде преди време за 40 милиона долара.
  
   
Още снимки на Rolls-Royce Ghost Amber Roads вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
   

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този ролс даже е евтин, като се има предвид други модели (от специалните поръчки), наскоро имаше показан някакъв с предполагаема цена с данъци и тн., около 36 милиона долара!!!!!!
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    друго си е рендето, нали :)
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    РЕНО ФЕН ( преди 1 година )
    Как да изглежда остаряло архаично изостанало
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    като ти гледам изразните средства, и ти не си извънредно сложен :)
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    трябва да си мн прос да дадеш толкова пари за екстри
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    това е фигура на речта бе, пич. Естествено, че всеки пита за цената. но няма ценова листа с ценоразпис на екстрите. Отиваш и разговаряш
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Пирамиди, фараони и балъци за милиони.
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Единственото което ме дразни е фирменото "ако питате за цената значи не можете да си я позволите" Това са глупости. Имаше един китаец собственик на хотели беше си поръчал 10 или 20 ролса за да кара от летището до хотелът по-специални гости. Мислите ли че не е питал колко струва?Това е предмет като всички останали. Има цена.Например в нета има оферта за силвър райт 2 в подобен цвят пак на документите се мъдрят имена като "*** коняк,мед инфюзната със злато",пак е 1 от 100 и тн. 20к евра
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така и не прочетох списък за какво отиват 180 хил без ДДС,
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Създаването на този малък детайл отнема 18 часа ръчен труд. Само за съпоставка Теsla Model 3 се нуждае от общо 12 часа, за да стигне от фазата на стоманени листове до фазата на напълно готов автомобил." - Ох, може ли!