fallback

Японски компании търсят спешно програмисти, за да се борят с Tesla

До 2030 година Honda ще удвои броя на софтуерните инженери до 10 000

Най-големи автомобилни производители в Япония - Toyota и Honda, разглеждат бизнес модела на Tesla в опит да намерят начини да увеличат своите маржове на печалба и да останат конкурентоспособни в една непрекъснато променяща се индустрия. Компаниите са посочили разработването на софтуер като един от най-важните фактори и сега спешно се стремят да привлекат много повече таланти в тази област, съобщи Nikkei.

 

 

Honda Motor ще удвои броя на софтуерните програмисти до 10 000 до 2030 г. в преход от традиционното производство към бизнес, управляван от софтуер, като този на Tesla. В нов тласък, свързан със софтуера, японският автомобилен производител ще засили партньорството си с KPIT Technologies - индийски разработчик на софтуер, което ще доведе до увеличаване на броя на софтуерните инженери, работещи за Honda, с 1100 до 2000.

„Бихме искали да създадем екип за софтуерно инженерство, съставен от хора както вътре, така и извън компанията“, каза Шинджи Аояма, изпълнителен вицепрезидент на Honda, която също така работи със Sony върху нов, софтуерно дефиниран електрически автомобил.

 

 

Тойота също така разширява собствения си софтуерен инженеринг, като стартира програми за преквалификация на хора от производството и продажбите. Плановете са да има 18 000 софтуерни инженери до 2025 г. в цялата група, тъй като се стреми да подсили своя бизнес с електрически превозни средства и автономно шофиране.

За японците Tesla е модел по отношение на повишаването на рентабилността на автомобилното производство. Американците генерират пет пъти повече печалба от всяка продадена кола в сравнение с Toyota.

 

 

Мнозина специалисти коментират, че силата на Tesla, която не актуализира физически превозните си средства толкова често, колкото конкурентите, е в разработката на софтуер, като чрез безжични актуализации добавя нови функции към превозните средства, които вече е продала и така ги поддържа актуални и конкурентоспособни по рентабилен начин.

Разработването на софтуер е трудоемък процес, което означава, че броят на софтуерните инженери може да определи конкурентоспособността на автомобилния производител. Днес едно превозно средство може да бъде монтирано с почти 100 електронни контролни блока в сравнение със само няколко десетки в миналото.

 

 

Конкурентните производители на автомобили също развиват своите планове за софтуерно инженерство. За да привлече технологични таланти, General Motors сега предлага същото ниво на заплати на ИТ инженерите, както правят големите технологични компании. Mercedes-Benz ще удвои броя на изследователския и развойния персонал в Пекин до 2000 между 2020 г. и 2023 г., докато германският автомобилен производител изостря фокуса си върху най-големия автомобилен пазар в света.

Въпреки това все още може да бъде предизвикателство за производителите на автомобили да станат толкова пъргави, колкото тези на потребителска техника. Volkswagen, например, трябваше да отложи пускането на своя Porsche Macan EV до 2024 г. поради проблеми с разработката на софтуер, както и Volvo са забавя с флагмана EX90.

 

 

Китайските производители на електромобили са избрали да се съсредоточат върху разработването на продукти, а не върху софтуера. За да намалят времето за доставка, те използват операционни системи или системи за автономно шофиране, разработени от местни компютърни компании като Huawei.

Експерти обаче предупреждават, че японските производители на автомобили може да се сблъскат с пречки при осигуряването на таланти за софтуерно инженерство. Техният софтуерен тласък „може да удари на камък поради липса на талантливи програмисти“, каза Масаши Окада, директор на консултантската компания за управление Arthur D. Little Japan.

 

 

fallback
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 2: "Ето доказателство за безпомощността на toyota". Да, безпомощно най-големия и технологично напреднал производител, ха-ха-ха! Или може би си мислиш че софтуера за управление на китайски батерии е по-голяма технология от водородните горивни клетки?
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тойота не се стреми към по-големи маржове на печалба. 7-10% са им идеални. Можеха да ги увеличат вдигайки цените като немците и Мъски, но не го направиха, защото не искат да товарят клиентите си. Заради отношението към клиента Тойота ще си останат номер едно.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето доказателство за безпомощността на toyota призната лично от ръководството и. Сами си признават че са изостанали с много години от Тесла и трябва да я стигат. Нещо което ви говоря от десетина години, че тесла инвестира в бъдещето и е лидер защото набляга на софтуера, най-доброто управление на батериите, зарядна инфраструктура която е критична за приемането на електромобилите и т.н. а вие тогава ме питах те кога Тесла щяла да започне да печели като toyota, която тогава имаше най-голяма печалба
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "Каквото един програмист може да направи за месец, двама могат да направят за 2 месеца." - Фредерик Брукс. На японците им трябва качество, а не бройка. Наскоро се разбра, че лунният им модул се разбил заради софтуерен бъг. Щом за космическата си програма не могат да намерят няколко читави програмиста, какво остава за коли? Японците са пословични със затворената си, мудна и изостанала софтуерна среда. По мои наблюдения са минимум 15 години назад от модерните тенденции.
fallback
Последни