fallback

Японски компании търсят спешно програмисти, за да се борят с Tesla

До 2030 година Honda ще удвои броя на софтуерните инженери до 10 000

Най-големи автомобилни производители в Япония - Toyota и Honda, разглеждат бизнес модела на Tesla в опит да намерят начини да увеличат своите маржове на печалба и да останат конкурентоспособни в една непрекъснато променяща се индустрия. Компаниите са посочили разработването на софтуер като един от най-важните фактори и сега спешно се стремят да привлекат много повече таланти в тази област, съобщи Nikkei.

 

 

Honda Motor ще удвои броя на софтуерните програмисти до 10 000 до 2030 г. в преход от традиционното производство към бизнес, управляван от софтуер, като този на Tesla. В нов тласък, свързан със софтуера, японският автомобилен производител ще засили партньорството си с KPIT Technologies - индийски разработчик на софтуер, което ще доведе до увеличаване на броя на софтуерните инженери, работещи за Honda, с 1100 до 2000.

„Бихме искали да създадем екип за софтуерно инженерство, съставен от хора както вътре, така и извън компанията“, каза Шинджи Аояма, изпълнителен вицепрезидент на Honda, която също така работи със Sony върху нов, софтуерно дефиниран електрически автомобил.

 

 

Тойота също така разширява собствения си софтуерен инженеринг, като стартира програми за преквалификация на хора от производството и продажбите. Плановете са да има 18 000 софтуерни инженери до 2025 г. в цялата група, тъй като се стреми да подсили своя бизнес с електрически превозни средства и автономно шофиране.

За японците Tesla е модел по отношение на повишаването на рентабилността на автомобилното производство. Американците генерират пет пъти повече печалба от всяка продадена кола в сравнение с Toyota.

 

 

Мнозина специалисти коментират, че силата на Tesla, която не актуализира физически превозните си средства толкова често, колкото конкурентите, е в разработката на софтуер, като чрез безжични актуализации добавя нови функции към превозните средства, които вече е продала и така ги поддържа актуални и конкурентоспособни по рентабилен начин.

Разработването на софтуер е трудоемък процес, което означава, че броят на софтуерните инженери може да определи конкурентоспособността на автомобилния производител. Днес едно превозно средство може да бъде монтирано с почти 100 електронни контролни блока в сравнение със само няколко десетки в миналото.

 

 

Конкурентните производители на автомобили също развиват своите планове за софтуерно инженерство. За да привлече технологични таланти, General Motors сега предлага същото ниво на заплати на ИТ инженерите, както правят големите технологични компании. Mercedes-Benz ще удвои броя на изследователския и развойния персонал в Пекин до 2000 между 2020 г. и 2023 г., докато германският автомобилен производител изостря фокуса си върху най-големия автомобилен пазар в света.

Въпреки това все още може да бъде предизвикателство за производителите на автомобили да станат толкова пъргави, колкото тези на потребителска техника. Volkswagen, например, трябваше да отложи пускането на своя Porsche Macan EV до 2024 г. поради проблеми с разработката на софтуер, както и Volvo са забавя с флагмана EX90.

 

 

Китайските производители на електромобили са избрали да се съсредоточат върху разработването на продукти, а не върху софтуера. За да намалят времето за доставка, те използват операционни системи или системи за автономно шофиране, разработени от местни компютърни компании като Huawei.

Експерти обаче предупреждават, че японските производители на автомобили може да се сблъскат с пречки при осигуряването на таланти за софтуерно инженерство. Техният софтуерен тласък „може да удари на камък поради липса на талантливи програмисти“, каза Масаши Окада, директор на консултантската компания за управление Arthur D. Little Japan.

 

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    "Японски компании търсят спешно програмисти, за да се борят с Tesla" само заглавието казва напълно достатъчно. Toyota си признават колко са изостанали и колко са отчаяни. Всички са се втурнали да гонят, борят и настигат Тесла, но никой не е тръгнал да гони бори или настига toyota нито при хибридите, нито при водородните технологии и бягат като дявол от тамян от тях. А феновете на toyota се гордеят, че е технологичен лидер там. Радват се че toyota е поела погрешен път и се отдалечава от целта.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    "японският автомобилен производител ще засили партньорството си с KPIT Technologies - индийски разработчик на софтуер, което ще доведе до увеличаване на броя на софтуерните инженери, работещи за Honda, с 1100 до 2000." За феновете на японците, които страдат от функционална неграмотност, сдъвкано на *** език, всъщност японците в прав текст си казват че са по технологично изостанали дори от индийците и ще ги наемат да подобрят японското технологично ниво. Вие продължавайте да си ВЯРВАТЕ
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Може да се примолят на някой от Южна Корея или Китай, уупс ама те се мразят забравих.
  • #11
    Vayk ( преди 1 година )
    Софтуерните инжинери правят луди пари в силициевата долина и не мърдат за нищо на света заради мишките от Европа и Япония!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Москвич из ушанков, повтори ли вече лъжата за технологичното превъзходство на Тойотка 1000 пъти? Стана ли истина?
  • #9
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Тесла никога не са се справяли със сроковете, но винаги са се движили в правилна посока и винаги са били много пред останалите. Още през 2019 година, автопилотът на tesla беше много по-добър от всички автопилоти на всички автомобилни производители през 2023 година и самият аз не виждам как постиженията на тесла от 2019 на този фронт ще бъдат достигнати от останалите дори през 2025. Ти като си толкова грамотен какво виждаш? Посочи ми поне един автопилот, който може да мине през кръстовище?
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 7: Под функционална грамотност разбираш безпрекословната вяра в пропагандните партенки ли? От 2019 насам има 1 милион роботаксита, но само функционално грамотните като теб са ги виждали, ха-ха-ха!
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Ти прочете ли новината? Вие наистина сте абсолютно функционално неграмотни и не можете да разберете написаното. Би ли преразказал статията с твои думи в резюме? Ако трябва аз да го направя с едно изречение е : От toyota най-накрая се събудиха и осъзнаха колко са технологично изостанали. Точка.
  • #6
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Пак приказваш абсолютни глупости. Toyota всъщност вдигат цените точно по времето когато от Тесла ги свалят. Или и това си пропуснал?
  • #5
    q ( преди 1 година )
    това че праскат милиони пластмасови евтини колички, не е направило тойота технологичен лидер. По скоро лидер в продажбите. Но в 21 век това не е достатъчно.
fallback
Последни