fallback

Двигател на Nissan показва защо не трябва да се забравя смяната на маслото

Този мотор е изкарал близо 100 000 км с едно обслужване и резултатът е плачевен (ВИДЕО)

Добре известно е, че маслото на двигателя трябва да се сменя на определени интервали, за да може автомобилът да има дълъг и щастлив живот. Изминаването на 100 000 км само с една смяна обаче не е никак добра идея, става ясно от видео, публикувано в YouTube-канала I Do Cars.

Авторът му – Ерик, редовно разглобява автомобили и двигатели за ремонт или, в краен случай, за да види какви са пораженията. В случая това е мотор VR30DDTT от Infiniti Q50 от 2016 г., който има двойно турбо и първоначално е произвеждал около 300 к.с.

Двигателят пристига при Ерик за ремонт, тъй като не работи добре и дава кодове за грешка на един от сензорите. При пробег от 100 000 км той би трябвало да е в добро състояние, ако е бил обслужван редовно и правилно. Масленият филтър не е оригиналният, което предполага, че маслото е сменяно поне веднъж. Състоянието на мотора обаче е доказателство, че това не е правено по-често.

Като цяло, този двигател е случай като „за учебник“, който показва какво се случва при отложено във времето обслужване. Маслото се е превърнало в гъста утайка, покриваща горната част. Същото се случва и в картера, който е пълен с втвърдена смазка. Открити са две пружини, мистериозно заседнали в маслоотбойника, вижда се и скъсана ангренажна верига, както и редица други сериозни поражения.

Основният урок в случая е колко е важна редовнота смяна на маслото. С течение на времето влагата и топлината превръщат маслото в утайка или дори желеподобна консистенция. Това може да запуши маслените канали и да намали налягането на маслото в двигателя, причинявайки прекомерно износване на въртящи се гърбици и колянов вал. Щетите по този мотор са значителни, като те определено са несъвместими със сравнително малкия пробег на колата.

„Заради новите технологии – както на самите двигатели, така и на използваното масло, вече не е необходимо смяната да се извършва толкова често, както беше преди десетилетия. Въпреки това, изминаването на 100 000 км само с една смяна задължително означава проблеми. Няма ситуация, при която смяната на масло да е е по-скъпа от двигател“, казва Ерик.

fallback
  • #10
    До #6 ( преди 1 година )
    Стига ръсил откровени смехории! Някой ще вземе да се върже и за 20 кинта, цената на масления филтър ще окоти мотора...Квартални майстори. А тва за еднаквите масла е същото...на турбомотор, вземи сипи минерално и дори 3к няма да изкара, както пишеш....Необятен е нета и секви неща може да видиш
  • #9
    до#6 ( преди 1 година )
    Като не смениш филтъра все едно нищо не си направил. В него остават 200-500 мл. старо масло, което се смесва с новото, а както знаем в една каца с мед, ако сложим една лъжица л******, то кацата става каца с л******. Така е и с маслото. Не е вярно, че няма файда от скъпите масла. То, ако нямаше, нямаше да има различни класове масла. Прав си, че ако караш с минерално 6000 км. са му максимума. Ако караш с хубаво масло синтетика, то 10-15 000 са оптималните км. за смяна.
  • #8
    до#4 ( преди 1 година )
    Принципно си прав, но че нямало значение дали е синтетика или минерално е пълна глупост. Предполагам караш коли нов внос на 15+ г. и заради това разсъждаваш така. Двете ми коли се зареждат само с 0w20, както казва производителя. Японски двигатели произведени с голяма точност и малки хлабини. Минерални или полусинтетики с такъв вискозитет масла няма. Гарантирам, че ако налея минерално масло ще скапя двигателя. Сменям по спецификации на 15 000 км. или веднъж в годината, което настъпи първо.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Да убиеш точно този неубиваем мотор се изисква наистина да си пилен ку-ку! Не зная колко трябва да му е акъла на човек, за да не си сменя маслото на колата толкова време. Хайде да е някоя евтина да е решил да кара докато умре, а то е скъпа кола със скъп двигател. Нямам думи просто. А между другото този двигател е същият, като на ГТ-Р, но с по-малка кубатура и мощност. Страхотен е и е един от най-добрите двигатели правени някога в света. Падне ли ви нещо с този или по-големия 3,8 вземайте.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Най добре е маслото да се сменя на всеки 5000, филтъра може и на всеки 10 000 км. не фатално. Сипвайте евтино масло и го сменяйте често. От скъпи масла няма никаква полза само си хабите парите и си износвате колата защото разчитате че като е скъпо наистина издържа над 10 000км. Качеството е едно и също. Докато са нови всички мажат добре. Като мине 3000 всички заминават на 50%. И над 6000 вече е за хвърляне.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Сменям го всяка година, дори и да карам под 10к
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма такова нещо като "нови технологии" когато става въпрос за маслата и филтрите. Маслото няма никакво значение дали е синтетично или минерално. Дори и най скъпото и качествено масло заминава за около 3000км. Пробвал съм всякакви масла и до сега не съм забелязал никаква разлика. И евтиното минерално и скъпото синтетично на 3000 км като го взема от пръчката и го разтъркам между пръстите вече не се усеща така мазно както когато е ново. Затова на 5-6 хил. макс трябва да се сменя.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз си сменям маслото на 10 к нищо ,че сипвам 5w30 .
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде понеже се заяждат за запетайки за първите 90 хиляди километра са го сменили два пъти.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости. Антиелектриците редовно дават пример как сменят маслото си на всеки 30 000 км за около 200 лв заедно с филтрите и баничарките им изкарват по 700 хиляди километра за седем години, защото по магистралата ги карат с 90 км в час. Тоест за първите 100 хиляди километра са го сменили два пъти.
fallback
Последни