fallback

Най-продаваните луксозни коли през 2023

SUV моделите процъфтяват в най-скъпия пазарен сегмент, но на върха е електрическа лимузина

Никога преди секторът на луксозните автомобили не се е радвал на такива продажби, каквито в последните три години - а 2023 вероятно ще вдигне още летвата, ако се съди по резултатите за първите четири месеца. Статистиката на аналитичната компания DataForce се отнася само до новите регистрации в Европа, но картината е сходна и в световен мащаб.           Модели като Porsche 911 от години живеят в "ничията земя" между премиум и луксозния сегмент. Иначе германският спортен автомобил се радва на рекордни продажби през 2023       Automedia.bg от години следи състоянието на трите основни сегмента на пазара: масови автомобили, премиум и луксозни. Но разграничаването им с годините става все по-сложно - в края на краищата няма ясно определение кои автомобили са масови, кои са премиум и кои са луксозни. Най-красноречивият фактор е цената, но и при нея нещата се променят много бързо напоследък.

Допреди две години бяхме приели, че луксозни са онези модели, чиито най-евтини версии не падат под 200,000 лева (100,000 евро). Инфлацията през 2021 ни накара да вдигнем летвата на 250,000 лева. Но и тя вероятно скоро ще не нуждае от корекция. В момента само някакви си 910 лева не достигат на най-базовия Mercedes S-Class да влезе в класацията ни. Range Rover e на 4010 лева от нея. A ако най-базовото Porsche 911 беше само с около 2600 лева по-скъпо, моделът не само щеше да влезе в подреждането, но и убедително да го оглави, със 7567 регистрации в Европа от началото на годината.             Най-продаваните луксозни автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):

         

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Има едно видео в тубата - Тесла Плаид на Нюрбургринг - поршета и ферарите и дишат прахоляка и буксуват като някакви лади след нея.
  • #7
    до 6 ( преди 1 година )
    сигурно, но какво общо има Тесла Модел С Плейд с темата тук?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Теслата както не е премиум така скрива шапката на всички таралясници изброени в класацията. Как да не е премиум, аман от дървени философи, Тесла Модел S PLAID струва 112 000 долара и се чака 3 години за доставка - това показва какво е търсенето на този модел.
  • #5
    Jay ( преди 1 година )
    Тесла не е премиум! Като цена може и да влезе в сегмента, но като материали и изработка има още време! Не, че някои от горепосочените отговарят на премиум като качество, но....!!!
  • #4
    1 ( преди 1 година )
    Каква е "европейската класификация за луксозен сегмент" бе, колега :)
  • #3
    до 2 ( преди 1 година )
    Сигурно щото тесла С струва няма и 90,000 долара :)
  • #2
    Лудория ( преди 1 година )
    Хм. А Тесла S защо не е в тази класация?!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Направо разбихте опорните точки на антиелектриците, които се опитваха да обяснят че премиум и лукс сегмент са едно и също и тесла не била премиум, защото не била луксозна. Очевидно сте чели коментарите, като допускам и че сте участвали в дискусиите и се радвам, че си направихте труда в статията да изяснете критериите по които по един автомобил влиза в луксозния сегмент, за което искрено благодаря. Обаче се учудвам, защо не ползвате европейската класификация за луксозен сегмент?
fallback
Последни