fallback

Най-продаваните луксозни коли през 2023

SUV моделите процъфтяват в най-скъпия пазарен сегмент, но на върха е електрическа лимузина

Никога преди секторът на луксозните автомобили не се е радвал на такива продажби, каквито в последните три години - а 2023 вероятно ще вдигне още летвата, ако се съди по резултатите за първите четири месеца. Статистиката на аналитичната компания DataForce се отнася само до новите регистрации в Европа, но картината е сходна и в световен мащаб.           Модели като Porsche 911 от години живеят в "ничията земя" между премиум и луксозния сегмент. Иначе германският спортен автомобил се радва на рекордни продажби през 2023       Automedia.bg от години следи състоянието на трите основни сегмента на пазара: масови автомобили, премиум и луксозни. Но разграничаването им с годините става все по-сложно - в края на краищата няма ясно определение кои автомобили са масови, кои са премиум и кои са луксозни. Най-красноречивият фактор е цената, но и при нея нещата се променят много бързо напоследък.

Допреди две години бяхме приели, че луксозни са онези модели, чиито най-евтини версии не падат под 200,000 лева (100,000 евро). Инфлацията през 2021 ни накара да вдигнем летвата на 250,000 лева. Но и тя вероятно скоро ще не нуждае от корекция. В момента само някакви си 910 лева не достигат на най-базовия Mercedes S-Class да влезе в класацията ни. Range Rover e на 4010 лева от нея. A ако най-базовото Porsche 911 беше само с около 2600 лева по-скъпо, моделът не само щеше да влезе в подреждането, но и убедително да го оглави, със 7567 регистрации в Европа от началото на годината.             Най-продаваните луксозни автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):

         

fallback
  • #18
    Пропов ( преди 1 година )
    Най накрая една класация без Тесла и Порше. Едното е таблет на колела, другото е паметник - пак на колела.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз си карам V12 biturbo-то и ме боли за теслата дали е по-бърза и от 0-100 дали ги вдига за 1,2 или 3 секунди...
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Се таа
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Как 911 ще е премиум като е на практика ФВ Костенурка кога ФВ костенурка на френски Кокелинне е била премиум
  • #14
    Хсххд ( преди 1 година )
    Номер осем, има много клипове с теслата..в правите наистина е много бърза, но в завоите е като картоф. И в крайна сметка има седани с доста по бързи обиколки от теслата: м5, панамера..алфата и тя сигурно.
  • #13
    Отказах се ( преди 1 година )
    Бате, като почнат някакви да ми сравняват тесла с Ферари и просто почвам да се дразня на простотията и манталитета на българина, след което удрям хикса. Не виждам смисъл да се хабя да коментирам нещо, като виждам какви хора ще ми четат и следователно отговарят на коментара.
  • #12
    До 4 ( преди 1 година )
    И ти ли си от тези дето си мислят че всички мерцедеси са луксозни? Ще те разочаровам. Ако не караш s-class, не попадаш в луксозния сегмент. Ако караш mercedes c класа попадаш в сегмента на тесла модел 3 и volkswagen passat според европейските спецификации. Така нареченият D сегмент
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Я и тук са забравили японските и корейските представители.....
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Има и няколко хиляди видеа на умници като тебе, които си мислят, че Модел С наистина може да се кара като Ферари, и завършват под камион или в стената на банка. Всъщност сбърках, не като тебе, а такива, дето са могли да си я купят
  • #9
    до 8 ( преди 1 година )
    алооо, фанатичето. Сбъркал си статията :D
fallback
Последни