IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Lancia разкри двигателите на новата Ypsilon

Малкият кросоувър ще се предлага като „мек хибрид“ и електромобил

Възраждането на Lancia стартира с пускането на ново поколение на единствено до момента модела в гамата на марката – Ypsilon. Неговото следващо поколение ще излезе през първото тримесечие на 2024 г., като досега информацията за автомобила е доста оскъдна.


Lancia Ypsilon


Известно е, че това ще бъде кросоувър, който ще разчита на хибридно или изцяло електрическо задвижване. Сега изпълнителният директор на Lancia – Лука Наполитано, разкрива допълнителни подробности за модела, като за целта използва платформата LinkedIn, където обяви предстоящия старт на производството на Ypsilon. И разкри подробности за двигателите му.

Основната новост се отнася за хибридните системи. Досега се знаеше, че моделът ще получи хибриден агрегат, но не беше ясно какъв ще бъде той. Отговорът е „мек хибрид“ с 48-волтова система. Той ще бъде взет от модели на групата Stellantis, където има два такива агрегата.

Първият е с двигател 1.2 Pure Tech със 136 к.с., поставян на Peugeot 3008 и 5008, а вторият е с 1,5-литровия мотор, използван от бензиновата версия на Jeep Renegade. Като се има предвид, че новата Lancia Ypsilon ще бъде изградена на платформата CMP, много по-лесно e да се използва 1.2 PureTech.

Що се отнася до електрическия мотор, Наполитано не даде конкретна информация, но и в този случай ще се използват агрегати от други модели на Stellantis. Почти сигурно това ще е двигателят със 156 к.с. на Avenger и DS 3, който ще се поставя още на бъдещия Fiat 600, както и на новия малък кросоувър на Alfa Romeo. Той се захранва от батерия с капацитет 54 кВт/ч, която осигурява пробег от около 400 км.


0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Е как за какво? За да могат да предлагат огромно разнообразие на клиентите си, а не като Тесла да имат два продаваеми модела на кръст. Хората имат нужда от разнообразие. Карат абсолютно едни и същи автомобили, но с различни надписи по тях за да си ги различават.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ВАГ ще закрива Сеат и остава с 2 непремиум марки в Европа - ФВ и Шкода а на Стелантис защо са им Пежо, Фиат, Ситроен, Ланчия и Опел даже и частично Джип които навлязоха в най-масовите сегменти. Със сигурност най-малкото Ланчия е излишна с по 45К продажби годишно
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Шок!!! Те Стелантис имат общо 3 дигателя за Европа - 1.2 със или без турбо, 1.5 дизел и 1.6 за хибридите
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 10 месеца )
    Как така италианците правят най -красивите и най-грозните коли.