fallback

Франция блокира субсидиите за китайски коли - включително Dacia Spring и Tesla

Правителството отдели 1 милиард евро за насърчаване на електромобили, но само произведени в Европа

Китайското нашествие на пазара на електрически автомобили в Европа непрекъснато нараства и производителите на Стария континент вече изпитват сериозен натиск и в тази връзка Франция стана първата страна, членка на ЕС, която обяви важни мерки, информира Мotor.es.

 

 

Страната реши да отдели повече от 1 милиард евро за субсидии и помощ за закупуване на електрически превозни средства, произведени в Европа. Предложението е лансирано от Френската автомобилна асоциация (PFA) и подкрепено от властите.

Засега се знае, че клиентите ще могат да се възползват от помощ за закупуване на европейски електрически автомобил, чиято максимална продажна цена е до 47 000 евро, но условието е „Произведено в Европа“.

 

 

Помощта ще бъде достъпна и за европейски електрически компании, които пестят емисии в производството. Френското министерство на икономиката отбелязва, че производителите ще трябва да докажат, че автомобилите са произведени с рециклирани материали или от биологичен произход, тъй като ще бъдат подложени на тест за оценка на въглеродния отпечатък - „от батерията до конструкцията на двигателя“.

Френското правителство вече подготвя този нов стандарт, който ще бъде въведен възможно най-скоро. Мярката вероятно ще породи големи противоречия, тъй като не само ще засегне колите от Китай, но и автомобилите на Tesla или Cupra, като новия Tavascan, който се произвежда в китайския град Анхуй. Tesla вече има производствени мощности в Европа (Бранденбург), но разчита и на внос от най-голямата си фабрика в Шанхай. Дори Dacia Spring, най-достъпният електромобил на Стария континент, всъщност се прави в Китай.

 

 

Някои европейски марки, които са решили да произвеждат колите си в Китай, за да намалят производствените разходи, няма да могат да се възползват от същата помощ като за „европейска кола“.

По-голямата част от електрическите марки зависят от Далечния изток за голяма част от компонентите. Основните европейски производители са на практика в състояние на война и беззащитни срещу... Европа, която все още не е направила крачка напред в тази сложна ситуация, която вече се проявява и ще се засилва през следващите години, пише още Мotor.es. И Франция е първата европейска страна, която влиза в битка с китайските електрически автомобили.

 

 

fallback
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Нали точно това е европейска автомобилна промишленост - да се правят в Европа. За сега не личи китайците да са на загуба в Европа с тези им цени а далеч най-силна позиция има Geely с Волво които произвеждат основно в Европа
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това няма да помогне на *** Рино Меган Итех за 100к лева.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Още един пирон в ковчега на европейската автомобилна промишленост. Ако и други държави направят същото, ще амбицират китайците да построят заводи в Европа и ще стане така, че от тази мярка ще бъдат засегнати повече европейските производители защото те са изнесли производството си на по-евтини места. А китайците няма да имат нищо против да поработят десетина години на загуба, за да печелят пазарен дял.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И Германия едва ли ще закъснее много особено след като от скоро се произвежда в Берлин и базовия У със задно
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Поначало трябваше да е така
fallback
Последни