Необикновеният концептуален модел Touring Coupe, който BMW представи на тазгодишния Concorso d'Eleganza във Вила д'Eсте, ще бъде произведен в лимитирана серия от 50 бройки - точно както Automedia.bg загатна още след премиерата. Новината бе потвърдена официално от говорител на компанията. Вече има яснота и за цената: около 230,000 евро, или към четвърт милион щатски долара.
Това изглежда шокиращо много на фона на актуалните цени на роудстъра Z4, върху чиято платформа е базиран концептуалният модел. В момента в България базовият Z4 струва едва около 98,400 лева, а версията с шестцилиндров мотор като на концепта тръгва от 136,700 лева. Излиза, че бъдещият сериен Touring Coupe ще е над три пъти по-скъп от сравнимото Z4.
Първоначално баварците не са имали намерение да продават бройки от концепта, каза ни главният дизайнер на компанията Домагой Дукец. В това има логика, защото и серийното Z4, което се сглобява в завода на Magna Steyr в Грац, е вече близо до края на моделния си живот, а BMW засега няма намерение да му подготвя наследник.
След премиерата в петък във Вила д'Eсте обаче компанията е получила толкова запитвания, че в крайна сметка е решила да пусне една ограничена серия от модела. Високата цена е оправдана отчасти с факта, че значителна част от производствения процес ще се извръшва ръчно, и отчасти с несравнимо по-луксозния интериор на Touring Coupe версията. Можете да го разгледате по-детайлно в галерията под статията. Кожената тапицерия на салона е от най-фината кожа на реномирания италиански производител Poltrona Frau. Уникалните чанти, които вървят в комплект с автомобила, са от друго знаменито име в света на кожата - Schedoni от Модена (същата компания, която прави чантите и куфарите на Ferrari).
Как изглежда Touring Coupe отвътре (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
Американско чудовище изпревари италианските и германски фаворити за голямата награда на Concorso d'Eleganza
-
Touring Coupe е само единичен концепт, но подочухме, че се задава и серийно производство
-
Баварците публикуваха първа официална снимка на модела
-
Ръчни скорости, задно предаване и никакви хибридни измишльотини: ето едно BMW като в славното минало