IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.


електромобили


Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.


електромобили


Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.


0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Какво имаш предвид за инфраструктурата? Защото и аз съм съгласен че дори 150 kw зарядни са напълно достатъчни за приемливо време на зареждане. Не съм съгласен обаче, че по магистралата няма го достатъчно зарядни станции с такава мощност. Според тебе на колко места от софия до бургас трябва да има зарядни станции 150 kW за да си спокоен? На 100 места през 3 км или на 50 места през 6 км ще са ти достатъчни. Не се заяждам, но не те разбирам какво искаш точно? Колко са достатъчни според тебе?
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 17 ( преди 11 месеца )
    *пълноценен
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 17 ( преди 11 месеца )
    Виждаш само това, защото търсиш негативното за да има конфронтация. Видя ли първото изречение "Всичко това е много хубаво но не показва цялата картинка". Видя ли че "в градски условия всичко над 200км е напълно достатъчно". И аз като него смятам че ел. колите към момента имат сериозни ниши в които са по-добри от ДВГ, но още не са пъноценнен заместител, не и за мен, не и за България. И да, съгласен съм с него за инфраструктурата.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    извинявам се - в момента е 105-110к (макар че когато аз пазарувах беше 120к)
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 11 месеца )
    Послушах ти съвета и прочетох коментара няколко пъти и единственото което виждаме че иска статистика само за зимни условия. Ти какво точно разбра? Съгласен ли си с това негово изказване "А времето за зареждане стига да си на над 150 кВч зарядна според мен е напълно приемливо. Това че тук са редки такива си е наш проблем. По света е адекватно положението към момента"Защото аз съм съгласен с него само на половина. Според мен вече има достатъчно зарядни и тук. А продължават да изграждат и нови.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 14 ( преди 11 месеца )
    За можене може. Дори в моя случай Тесла 3 ЛР най-вероятно ще го прави регулярно без дозареждане. Но защо да дам 115-120к лв и да трябва да го мисля. А пък аз дадох 60к и не го ми се налага да го мисля.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    3 минути повече да, но ако си на бърза зарядна. Сега погледнах по Тракия има всичко 12 точки с мощност над 100 кВч. В двете посоки общо. А като спреш и наблизо има само 22-ка дали ще са 3 мин.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 11 месеца )
    300 км са смешен пробег. Ето ти един клип на 1000 километра пробег изминати за девет часа при минусови температури youtu.be/yndpiw-GOnw първото спиране за зареждане е след 360 км изминати за три часа. Тоест не само щяха да ти стигне заряда за 300 км, но и да ти остане.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До Статистика ( преди 11 месеца )
    Ако беше прочел коментара на колегата като хората, щеше да видиш че не се фиксира само на това. А относно дали е проблем, да проблем е. Не трябва да треперя дали ще ме хване задръстване през зимата или който и да е сезон. И 3 мин повече на зарядна станция ако я има където ти трябва. Още не сме там където трябва да сме за електрички. Тръгнали сме, но има път да извървим.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 10 ( преди 11 месеца )
    Точно аз градско почти не карам. Сигурно около 10% от годишния ми пробег е градско. Точно последните декември-януари съм карал 6 пъти по 300км накуп магистрала.