fallback

Mazda патентова роторен хибрид с четири двигателя

Новата система позволява намаляване на теглото и повишаване на безопасността

Японският производител Mazda патентова хибриден агрегат с роторен двигател. Системата е нисковолтова и в зависимост от натоварването може да работи с различни напрежения. Патентът, подаден в САЩ, описва накратко схема на спортен автомобил с три електрически мотора и задвижване на четирите колела. Разбира се, никой не дава гаранции, че такъв автомобил ще се появи в серийното производство.

Новата хибридна система разчита на роторно-бутален двигател (RPD), три електрически мотора и батерии с променливо напрежение. В нормален режим неговите четири блока произвеждат стандартни 48 волта. Въпреки това, когато натоварването се увеличи, двете двойки се стартират последователно - на 96 волта всяка. Схемата позволява преди всичко да се намалите тегло на цялата хибридна система, както и да се подобри безопасността.

На изображенията, приложени към патента, RPD е поставен отпред. Там са монтирани и два асинхронни мотор-колела с мощност 23 к.с. Зад двигателя с вътрешно горене има трети електромотор. Това е синхронен двигател с постоянен магнит, като подобна комбинация постига висока ефективност на задвижващата система, въпреки че от документа не става ясно на какъв принцип работи.

Подаването на патент не означава, че такава система някога ще се появи в масово производство, въпреки че пускането на нов тип хибридни задвижвания е един от етапите на програмата на Mazda за електрификация на моделната гама.

В момента роторен двигателят (Ванкелов) може да се намери само на кросоувъра MX-30, където едносекционният RPD играе ролята на генератор за зареждане на тяговата батерия.

fallback
  • #6
    112 ( преди 1 година )
    Днес от батерията на една тротинетка изгоря цял апартамент пък какво да говорим за факлите на Тесла, скоро няма да поверя живота си на тях, не и до като не сложат твърдоделни батерии където впрочем японците са доста напред ...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само може, а и те си произвеждат ток. Много мобилни кули там се захранват единствено от слънцето, а и много други неща. Електромобилите ще им дойдат като бонус, защото ще могат да си съхраняват слънчевата енергия за през нощта. А африканците не са разглезени като антиелекриците тук, за които да затеждат 15 мин е лична обида. Хората се радват на каквото имат и го използват креативно и напълно.
  • #4
    ротор ( преди 1 година )
    Може ли да се направи ванкелов мотор на ток ? трябва да пробват .
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А знаеш ли каква мизерна част представлява Африка от световния пазар? Знаеш ли, че богатите нации там, като Дубай, вече купуват доста електромобили, без никой да ги задължава? А специално за Мазда - при положение, че 50% от продажбите и са в САЩ, дали Африка я грее? Знаеш ли какво ще се случи с нея, ако и изчезнат половината продажби?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    #1, не знам защо всички отписвате японските производители, при положение, че търговията им върви идеално. Пречупвате всичко през призмата на директивите на ЕС, а в ЕС живее едва под 10% от световното население. Естествено, че тия напъни с роторния двигател са безсмилени, но мазда произвежда страходни ДВГ, включително и незамърсяващи нафтови. В Африка нямат ток да си зареждат телефоните, ти ще им пробутваш Тесли. Ае малко връзка с главния мозък да правим.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Мазда се пънеше над роторния ДВГ дълго преди Тесла да съществува. Когато Тесла беше създадена, правеха планове как да го съживят. Когато Тесла пусна едросериен електромобил, Мазда още мислеше за ротори. Когато Тесла задмина Мазда по продажби, Мазда още сучеше ротори. Когато Мазда фалира, Тесла остави счупен роторен ДВГ на гроба и.
fallback
Последни