IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се появява миризма на изгорели газове в салона на някои стари коли

Това се случва и при положение, че ауспухът не е пробит, а подът на багажника е без корозия

Чистият въздух в колата е ключът към здравето на водача и пътниците. Идилията обаче често се нарушава от факта, че отработените газове започват да проникват в "жилищното отделение". Разказваме ви къде да търсите причината за този миризлив проблем.


изгорели газове


Такава неприятност може да се появи дори в кола с малък пробег. В същото време миризмата се появява първо в багажника и едва след това прониква в купето. А ако колата ви не е седан, а хечбек, тогава ароматът се усеща веднага. В същото време ауспухът не е пробит и подът на багажника е без корозия.

Става въпрос на аеродинамика. В задната част на всяко превозно средство възниква турбуленция на въздушния поток. Тоест някъде има "пролука", през която минава засмукването на изгорелите газове. Това може да бъде, да речем, скъсано гумено уплътнение или недобре затваряща се пета врата или пък износени "хрилни клапани" под бронята.

Една от функциите на такива устройства е да осигурят нормална вентилация на кабината, тъй като въздухът трябва не само свободно да влиза вътре, след като премине през филтъра, но и да излиза навън. Той излиза през "хрилете", чийто дизайн е проектиран така, че да изпускат въздух, но да не го пускат обратно. Ако пластмасата на "хрилете" се деформира, газовете започват да проникват вътре.


изгорели газове


Друга причина: бензин влиза в изпускателната система поради факта, че сензорът, който определя количеството въздух, влизащ в цилиндрите, е развален. В резултат на това електронният блок за управление дозира неточно подаването на гориво. За да решите проблема в този случай е достатъчно да почистите сензора от мръсотия.

И накрая, ако колата е много използвана и гори масло, тогава неизгорелите остатъци от смазката, смесени с гориво, се озовават в изпускателната система. Катализаторът бързо се запушва и купето започва да мирише по същия начин, както миришат старите мотоциклети. Някои собственици, в опит да предотвратят това, премахват катализатора, "лъжейки" ламбда сондата, като това е ентино, но недостаъчно добро решение на проблема. Най-добре е да смените катализатора с нов, след като сте отстранили причините за прекомерен разход на масло. Да, скъпо е, но здравето е по-скъпо.


0 от 500