Ford представи изцяло новия E-Tourneo Courier - изцяло електрически компактен пътнически автомобил с външен вид, подобен на SUV. Новият модел ще се появи на европейските пазари в края на 2024 г.
Американският производител описва E-Tourneo Courier като 5-местно многофункционално превозно средство с компактни, удобни за града размери. По отношение на външния вид електрическата версия надгражда дизайна на товарния E-Transit Courier, внасяйки елементи, които са типични за офроуд-автомобилите. Във версията Active моделът получава контрастен цвят на покрива с релси, лайстни на калниците и уникален плат на седалките.
Подобно на E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ще се предлага както с ДВГ, така и с електрическо задвижване. Версията на ток се различава от стандартния вариант по ексклузивна светлинна лента на каросерията и брандирана хромирана решетка с форма на диамант.
В салона на E-Tourneo Courier е поставено същото табло като E-Transit Courier. Има цифров приборен панел, комбинират с мултимедиен комплекс SYNC 4, който се управлява с помощта на голям 12-инчов сензорен екран.
Повечето системи за сигурност са част от оборудването. Това включва автоматични дълги светлини, круиз-контрол и разпознаване на знаци. Срещу допълнително заплащане се предлагат наблюдение на мъртвите зони със страничен контрол на графика, асистент за пресичане на кръстовища и адаптивен круиз-контрол с поддържане на лентата.
Багажното отделение в задната част на електрическия ван е с 44% по-голямо от това на предишното поколение Tourneo Courier. Така има много повече пространство за раменете и главите на пътниците.
E-Tourneo Courier споделя електрическо задвижване с E-Transit Courier. Това означава, че е оборудван с електромотор с мощност 134 к.с. Ford не разкрива капацитета на батерията, но казва, че тя може да се зарежда както с прав ток (11 kW AC), така и с променлив (100 kW DC). В първия случай времето е 5,7 часа, а във втория – с бързо зареждане, батерията се пълни от 10 до 80% за 35 минути.
Що се касае до варианта с ДВГ (зеленият на снимките), той ще се предлага в три версии - приключенски Active, стилен Trend и премиум Titanium. Първо на пазара ще се появи модификация с 1,0-литров EcoBoost, развиваща 125 к.с. При нея моторът е комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с роботизирана трансмисия с два съединителя. Това ще бъде и най-евтиният модел на Ford в Европа, като цените му стартират от 23 500 евро. Към момента Fiesta започва от 20 350 евро в Германия, но тя скоро ще бъде спряна от производство.
И двата варианта ще се сглобяват в завода на Ford в Румъния. E-Tourneo Courier е едно от 10-те електрифицирани превозни средства, които концернът се е ангажирал да предложи в Европейския съюз до следващата година.
Още снимки на модела - вижте в галерията: