IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Повишен разход на гориво и трудно палене сутрин - какво да направим?

Понякога проблемът може да се реши само със замяната на една-единствена част

В една употребявана кола може да има цяла палитра от различни скрити изненади, които дори скенерът в сервиза не винаги ще открие. Но ако поведението на  колата се промени рязко и промените са свързани с увеличен разход на гориво и прекъсвания в работата на силовия агрегат, то има едно нещо, което трябва да направите първо.


двигател


Когато сутринта започнат „недоразумения“ при стартиране на двигателя, водачът се напряга. Усеща се, че на празен ход колата има "треперене". Електронните "мозъци" се опитват по някакъв начин да регулират сместа гориво-въздух, но това не винаги се получава. Двигателят може да спре както на паркинга пред блока, така и в движение.

Тези проблеми могат да са свързани с много възли и агрегати. Например, може да има неизправност в модула за запалване, дюзите да са запушени, мръсни свещи или въздушен филтър. Но ако с всичко това няма проблеми, къде да гледаме?


сензор


Факт е, че в двигателното отделение има така наречения адсорберен клапан или сензор за масов въздушен поток, познат и със абревиатурата DMRV (да не се бърка с адсорбер, разположен под дъното в задната част на автомобила и който е съвсем различно устройство). Този клапан се отваря само по сигнал на блока за управление на двигателя (ECU) и започва да пропуска въздух през себе си.

Когато устройството се счупи, то спира да поддържа налягане. Така се оказва, че въздухът влиза във всмукателния колектор, заобикаляйки сензора за масов въздушен поток (MAF). В резултат на това горивната смес не е тази, която ECU определя , като се фокусира точно върху данните от DMRV. Резултатът е описан по-горе: повишен разход на гориво и трудно палене сутрин. Преодоляването на проблема е съвсем просто. Можете да намерите работещ адсорберен клапан от някоя автоморка или да закупите нов от магазина.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Veviking ( преди 1 година )
    Кога журналистите станаха монтьори на майка им....
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Джон ( преди 1 година )
    Много сте зле, тия статии си ги изсмуквате от пръстите
  • #5
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Истинските коли нямат такива монтирани такива глупости
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    AKF-клапан
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    zrk ( преди 1 година )
    Този клапан не пропуска въздух,а бензинови пари,отделящи се от резервоара.Те попадат в канистер с активен въглен,който уж ги прави по безвредни и през определено време се отваря този клапан,който ги отвежда до дросела за изгаряне.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко уточнение: исках да кажа не е DMRW (той е при дебитомера), a EVAP.
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е лошо когато един материал (в случая с този взет от не знам какъв източник) се пусне през Гугъл преводача, след това да се прочете преди публикуването му и да се погледне какви снимки са качени. Показаният на снимката детайл не е т.н. DMRW, клапан за бензинови пари (EVAP, ако толкова се харесват съкращенията), който е с чисто екологична функция и се хваща веднага от диагностикатана практика не оказва никакво влияние на работата на двигателя.