IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За да решите проблема със стартера, трябва за знаете от кой вид е той

Устройството има много и различни варианти в зависимост от превозното средство

Стартерът е основна част от системата за привеждане на двигателя на автомобила в действие. Другите компоненти на системата са: ключ за запалване, стартово реле, бендикс и акумулатор. Всички компоненти са свързани с проводници и други електрически детайли, за да се създаде стартиращата верига. Стартовата система преобразува електрическата енергия от акумулатора в механична, която се използва за завъртане на маховика при стартиране на двигателя.


стартер


Когато първият процес на стартиране на двигателя се изпълни успешно, двигателят повтаря цикъла, без да разчита на помощта на стартовата система. В допълнение, получената енергия се използва за завъртане на двигателя по време на работа.

Обслужването на стартерната система е важно, защото определя дали двигателят на автомобила може да започне работа, така че е необходимо да се следи правилно нейната функционалност, въпреки че системата принцирно има дълъг живот.  Изключително важно е да се провери дали всички компоненти на системата работят. Всеки тип стартери, използвани за автомобили, имат своите предимства и недостатъци. Някои видове се препоръчват само когато е необходимо при конкретни условия, други са подходящи за повечето автомобили.

Видове

Обичайният електрически стартер е най -често срещаният тип, който се използва в повечето съвременни автомобили с ДВГ. Той работи въз основа на електрически двигател, който върти коляновия вал на двигателя, докато двигателят не започне работа. Основното предимство на този тип е неговата надеждност и доста проста употреба, няма специални умения за стартиране на двигателя. Но електрическият стартер има значителен недостатък - използва електричество от батерията на автомобила, което може да създаде проблеми, ако батерията е слаба.

Пневматичният стартер се използва на някои дизелови двигатели и работи въз основа на сгъстен въздух, който задвижва буталото. Основното предимство е възможността за стартиране на двигателя при много ниски температури, което е важно за онези превозни средства, които се експлоатират в много студен климат. Недостатъкът на този тип стартер е необходимостта от отделен компресор.

Хидравличният стартер се използва при тежки и екстремни условия на превозното средство, основно в минната и строителната индустрия. Принципът за стартиране е на базата на течност с високо налягане и механизъм за въртене на двигателя. Предимството е високата сила на такава система. Недостатъкът е неговата значителна тежест и размери.

Механичният стартер, една от първите системи за стартиране на двигателя, обикновено се използва в много стари или класически автомобили. Той работи на принципа за получаване на механична енергия, когато водачът задейства въртенето на двигателя на автомобила с помощта на лост, който трябва да се върти ръчно - манивела.

Това е много просто устройство, което е надеждно, но сновният недостатък е физическото усилие, което водачът трябва да приложи за стартирането и риска от повреда на самия двигател, когато се използва неправилно.

Стартер с газова турбина се използва на самолети и големи камиони. Той работи, като пневматичната система, базирана на сгъстен въздух, но се използва за много големи двигатели, които имат турбина.

Проблеми

Както всеки друг механизъм, стартерът е подложен на износване в резултат на механични и естествени фактори, като неизправност на електрическата система на автомобила, щети поради пътни ситуации, злоупотреба с устройството или влизане в системата за мръсотия и влага.

Знак за проблем в стартерната система е трудният старт на двигателя. В случай на подобни проблеми се изпълнява диагностика на стартовата система, по -добре е да се консултирате със специализиран специалист. Дефектната част трябва да бъде заменена с нова.

Процедурата за  подмяната на стартера отнема известно време, в зависимост от модела на колата и наличието на резервни части. За да смените стартера, е необходимо да демонтирате и други компоненти, като горивната помпа, акумулатори, генератора и т.н. Когато подменяте стартера е важно да се избегнат повреди на други компоненти на системата и двигателя - това може да доведе до сериозни проблеми с колата. Проверявайте редовно състоянието на системата.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    Мъка аааааа аааааа......
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Деян ( преди 1 година )
    Браво на вас ! Поздравления ....! Пропуснахте за локомотив Шкода от 80 - те на миналия век . Толкова ли няма за какво да пишете ? Кой ще ви чете ?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    абсолютно безполезна статия.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А можеше да напишете за стартерите за старт/стоп, които са посилени, за стартер-генераторите и на какво се дължат обичайните проблеми. Но това само в случай, че бяхте подходящи за невзрачната си работа...
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1: Е, аз пък научих нещо ново - "специализиран специалист". :) Дали пък не е и специален?
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Стартер тип запалител на двигател
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Статия преписана от друга статия отпечатана в "за рулем" през 1980 година. Поне не преписахте ли някоя по нова статия? Какво ни интересуват стартерите за палене на самолети, кораби и тежка механизация? Тук не беше ли сайт за леки автомобили? Когато говорихте за различни видове стартери, мислех че ще говорите за между класическия стартер с бендикс и стартер генератора на майлд хибрида се надявах да науча още някоя нова технология, но уви...