Новата компания Lucid, която беше сочена като основен конкурент на Tesla при електромобилите, обяви нетна загуба от 780 млн долара само за първото четиримесечие на 2023 г. Това става ясно от финансови отчет, публикуван от производителя.
Явно е, че Lucid продължава да харчи много пари на фона на намаляващото търсене на пазара на нейния флагман – седана Air, чиято цена започва от 90 000 долара. Заради загубите компанията беше принудена да намали прогнозата си за производство до 10 000 автомобила през тази година. Обявеният по-рано план беше за 10 000-14 000 превозни средства.
Доказателство за намаляващо търсене е, че Lucid достави само 1406 електромобила на клиентите си през първото тримесечие, въпреки производството на 2314 бройки за същия период. Това разминаване между двата показателя – производство и доставки, започна още с пускането на първия модел на марката – Air, които се появи през септември 2021 г.
За цялата 2022 г. производителят е доставил 4369 превозни средства, което е доста под произведените 7180 единици. Lucid твърди, че е приключил първото тримесечие на тази година с ликвидност от 4,1 млрд долара, които е достатъчно за финансирането на „поне на второто тримесечие на 2024 г.“