fallback

Честен като японец: тестваме новото Suzuki S-Cross

Този кросоувър запазва един коз, който конкурентите му отдавна загубиха (ВИДЕО)

Напоследък започнахме малко да се боим от думата "нов", когато става дума за автомобили. Все по-често новите модели идват с малко повече лъскави детайли, много повече нови технологии (голяма част от които - напълно излишни) и, като компенсация за всичко това, с доста по-висока цена.

Но все още има поне една компания, която остава малко назад от тази тенденция. Тази компания се казва Suzuki и днес тестваме нейния нов модел.                     Това е третото поколение на Suzuki S-Cross. Ако не смятаме по-големия Across (който не е нищо друго освен леко маскирана Toyota RAV4), тъкмо това е и най-подходящият за семейства модел на Suzuki за Европа. С 13 сантиметра по-дълъг е от Vitara, има с 10 сантиметра повече междуосие и с почти 60 литра по-обемист багажник - до общо 430 литра.                    Между нас казано, ние харесвахме и предишните две поколения на модела. Те бяха симпатична комбинация от достъпна цена, непретенциозно поведение, икономичност и добра проходимост при нужда. Онова, което им липсваше, беше сексапил.

Новото поколение променя това. Не бихме го наредили сред най-красивите кросоувъри, но при всички случаи S-Cross вече има съвсем модерен фасон.  Всъщност, ако го паркираме до предшественика му, не бихте познали, че става дума за един и същи автомобил.                  Другата тайна на този модел е, че всъщност думата "нов" се отнася предимно до външния му вид и до интериора. Основните компоненти иначе са същите като в досегашното поколение, което остана на пазара почти девет години. И това е добра новина.  

Suzuki S-Cross AllGrip

129 к. с. максимална мощност

235 Нм максимален въртящ обем

10.2 секунди 0-100 км/ч

195 км/ч максимална скорост

Под капака е добре познатият ни 1.4-литров бензинов турбомотор, който Suzuki нарича Boosterjet. Тук той е комбиниран с 48-волтова мека хибридна система, но нейната главна функция е да задоволи чиновниците от Брюксел. Намалява мъничко емисиите и помага леко при ускорение. Но това не е пълен хибрид и не може да се движи само на електричество.

Мощността е сравнително скромна - само 129 конски сили, но S-Cross има с какво да компенсира това, както ще стане дума след малко. Въртящият момент стига до 235 нютонметра - напълно достатъчно за спокойни изпреварвания.                   Окачването е доста меко, което е плюс на места като София, където няма два еднакви легнали полицая, но е по-скоро минус, ако се опитвате да карате по-динамично по някой планински път със завои. Воланът също не е много директен и аз, честно казано, бих предпочел да не беше чак толкова лек.

Но S-Cross има и един голям коз в областта на динамиката - и то коз, който неговите конкуренти отдавна вече нямат. Този коз е ниското тегло. Даже с 4х4 система тази кола тежи не повече отг 1280 килограма. Което е със 120 кг по-малко от аналогичния Volkswagen T-Roc. И с 220 кг по-малко от Nissan Qashqai.                  Ефектите от това са два: приятна пъргавина на пътя и също толкова приятна икономичност. Официалните данни сочат 5 литра на 100 км комбиниран разход за варианта с предно предаване, и 5.8 литра на сто за този със задвижване на четирите колела. Това не е много по-различно от обещанията на останалите модели в този сегмент. Различното е, че S-Cross го изпълнява и на практика. От София до Бургас с максималната възможна магистрална скорост колата ни показа разход от точно 6 литра на сто. На обикновен първокласен път с 90 км/ч паднахме до под 5.5 литра.                Нямаме оплаквания и от офроуд способностите на тази кола. С максимален просвет от 17.5 сантиметра е ясно, че тя не се цели в ловците и бракониерите. Но интелигентната система за задвижване на четирите колела се справи съвсем спокойно със стръмни изкачвания и спускания дори по песъчлив път. Системата има удобен превключвател за четирите режима на работа - автоматичен, спорт, сняг или блокировка на диференциала. Накратко, S-Cross е запазил всички предимства на предишното поколение, но вече ги предлага в доста по-симпатична опаковка.                  Значи ли това, което ви казах в началото, че новата кола е на цената на досегашната? За съжаление - ни най-малко. Никой не може да избяга от инфлацията, особено в автомобилния сегмент.                  Когато заснехме нашия тест миналата есен, произвежданият в Унгария S-Cross започваше от около 52,000 лева за версия с предно предаване, и от 58,000 за варианта със задвижване на четирите колела. Сега стартовите цени са съответно 54,000 и 60,000 лева. Най-високо оборудваната кола с 4х4 е 66,000.

Това е болезнено на фона на спомените ни от ценовите листи на Suzuki преди три-четири години. Но истината е, че си остава доста изгодно на фона на конкурентите. Най-евтиният T-Roc със задвижване на четирите колела е с над 4 хилядарки по-скъп. А за малко по-големия Кашкай с 4x4 ще ви трябват почти 15 хиляди лева повече.                   Трябва да добавим и още един коз на Suzuki: необикновената щедрост при серийното оборудване. Даже най-базовата кола ви дава камера за задно виждане, система за разпознаване на пътни знаци, седем въздушни възглавници, имобилайзер и аларма, електрически предни и задни стъкла, климатик, адаптивен круиз контрол, мултифункционален волан, мултимедия със 7-инчов екран, самозатъмняващо се огледало и 17-цолови алуминиеви джанти.

Малко по-скъпото второ ниво добавя климатроник, парктроник отпред и отзад, отопление на предните седалки, кожен волан и релси на покрива.                     Материалите в интериора няма да ви впечатлят с изисканост. Повечето пластмаси са твърди и не изглеждат скъпи. Но за сметка на това ще са устойчиви на износване. Въобще S-Cross е точно това, което сме свикнали да очакваме от едно Suzuki: може би малко непретенциозен наистина, но надежден, смислен и почтен.      Още снимки от теста на Suzuki S-Cross вижте в ГАЛЕРИЯТА:

        

 

fallback
  • #7
    до 6 ( преди 1 година )
    Объркали са се нещо. Те самите казват 5.5л с 90км/ч и 6л с 140. Аз карах до скоро по-лека и аеродинамична Октавия 1.2 и 140 можеше да падне до 6 ама в някакви идеални условия. Нормално 6.5 може и 7. В момента съм с нафтов Супърб и със 140 Бургас-София (София е по-високо и разхода на връщане е мъничко по-висок) и разхода ми е 5.7л. Вероятно не са нулирали разхода преди магистралата.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    е тва да не е твоят хлопел бе, батко :D
  • #5
    Стига лъжи! ( преди 1 година )
    Абсурд е, че със скорост 140км/ч.на магистрала това гори 6л/100км. бензин!Най-малкото 8 и то дори при по-ниска скорост!
  • #4
    до 2 ( преди 1 година )
    Както и при другите скандално поскъпнали стоки, ключът е, че още има търсене - след ковида хората са по-склонни да харчат явно.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Отвътре е като кола на поне 5 години, то май и Рав 4 не са го променили от тогава.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Уви - това е положението вече. Очаквах че ще започнат леко да спадат цените, след като от началото на годината уж се нормализираха доставките на нови коли, но все още няма такова нещо. Който си е купил кола 21-ва година е ударил кьоравото - след 5 години ще може да й вземе супер добри пари на фона на покупната цена.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    ми не изглежда хич лошо. Ама ако 60000 лева минава вече за евтино...
fallback
Последни