fallback

Tesla Model Y предизвиква лидерството на Toyota

Еектрическият SUV е третият най-продаван автомобил на планетата

Продажбите на електрически превозни средства продължават да растат по света и Tesla Model Y стана третият най-продаван лек автомобил през 2022 г., изпреварен единствено от лидерите на пазара Toyota RAV4 и Toyota Corolla Sedan, сочи анализ на JATO Dynamics.

В него се посочва, че през 2022 г. по света са продадени 79,4 млн нови превозни средства, като това е с 2% по-малко спрямо 80,7 млн година по-рано. Около 7,37 млн от тях са електромобили, при които се отчита ръст от 66% (2,2 млн единици). Повишеното търсене на колите, задвижвани само на ток, им осигуря дял от 9,3% по целия свят. Особено популярни са те в Китай и Европа, където имат съответно 15,6 и 12,2% пазарен дял.

Tesla продължава да доминира на пазара на електромобили и нейните продажби скочиха толкова много, че сега марката има два модела в Топ 10 в света. На трето място е Model Y със 747 000 бройки, доставени на клиенти. Той отстъпва единствено на Toyota Corolla (992 000 единици) и Toyota RAV4 (1,016 милиона).

Успехът в продажбите на Model Y му позволи да изпревари Honda CR-V (733 000 продажби), Toyota Camry (674 000), Toyota Hilux (632 000) и Nissan Sentra (566 000). На 10 място е Tesla Model 3 с 482 000 продажби. От JATO все пак се уточняват, че тези цифри не са точни, тъй като агенцията има данни за продажбите в 53 държави и прави оценка на още 95 пазара по света.

Анализът показа и някои други интригуващи цифри. Например, броят на колите, продадени от китайски марки на задграничните пазари, скочи с 48% до почти 1,5 милиона автомобила. JATO установи също, че глобалният дял на SUV автомобили се е увеличил от 39,7% през 2021 г. на 41,3% през 2022 г., което означава рекордните 32,8 милиона продажби на SUV автомобили.

fallback
  • #25
    До 17 ( преди 1 година )
    И какво му е смешното на пробега на Тесла? По-смешни и малограмотни са само хейтърски коментари като твоя. За момента няма модели които имат значително повече пробег от Тесла с близка цена. Или пак ще дадеш за пример РАМ с 230 квтч батерия който ще влезе в производство след 2 години и с такава батерия ще струва и ще харчи колкото 2-3 коли като Тесла 2
  • #24
    До пръдливия ( преди 1 година )
    И защо поне веднъж за разнообразие не ми отговориш кога точно си представяш че ще спре ръста на продажбите на Тесла? Колко милиона максимум мислиш че могат да продадат и през коя година ще се случи това? Защо винаги избягваш този въпрос заедно с всичките ти дружки антиелектрици. Никой досега не е отговорил само обяснявате как било невъзможно
  • #23
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Смяташ ли, че е случайно число 20-те милиона, които са си поставили като крайна цел на 50% годишен ръст който си поставиха през 2014 година, когато продаваха смешните 32 хиляди броя годишно? Знаеш ли как звучеше тогава дори междинната цел за половин милион през 2020-та година? Тогава беше много модерно всички автомобилни шефове да обясняват как с тесла е свършено в момента в който пуснат своите електромобили, а сега е модерно да гонят Тесла, за да се опитат да я настигнат след пет-шест години!
  • #22
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Та, от твоята логика "Tesla само за последните пет години е увеличила 13 пъти продажбите си" следва че през 2027 Ресла ще продаде 17 милиона, а през 2032 - 221 милиона. Напълно реалистично, а?
  • #21
    До пръдливия ( преди 1 година )
    Ще ми кажеш ли една причина, заради която ще спре ръста на Тесла, особено пък като пусне евтините Тесла модел 2, а заради евро 7 автомобилите с ДВГ станат по-скъпи от електромобилите? Или според твоята кристална топка и това последното няма да стане? То твоята топка показваше че и тесла трябваше да е фалирала вече няколко пъти, защото работи на загуба. Сега се сещам че скоро не си ми задавал въпроса кога тесла ще започне да печели колкото toyota? Питай да ти отговоря?
  • #20
    До 12 ( преди 1 година )
    "Много просто защото пробега ти е с най-малко 300км отгоре или викаш на кой му е притрябвал повече пробег."Точно така. На кой пък му е притрябвал повече пробег, вместо зарядно на което да зарежда всеки ден 30-те километра които е изминал? Колко мислиш че са хората които минават по повече от 100 км ВСЕКИ ден, което се над 30 000 км годишно? А колко изминават над 400 км на ден, които са над 120 000 км годишно? Голямата батерия ще трябва за тези които минават над 200 хиляди километра годишно
  • #19
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 16: Хех, много ме забавляват предсказанията за бъдещето базирани на факти от миналото. По същата логика ВАГ сега трябваше да са далеч пред Тойота, защото "чистите" им дизели се продаваха много по-добре от хибридите на Тойота. Само че нещо не им се получи.
  • #18
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 15: Хех, специално за тебе ще повторя коментара си от 14: Тесла ще настигне Тойота по продажби, ама някой друг път.
  • #17
    Име ( преди 1 година )
    Като видя само жалкият пробег на теслите и ме напушва на смях за собствениците им що за малограмотни технически люде
  • #16
    До пръдливия ( преди 1 година )
    Ако погледнем назад, днес toyota продава 7 пъти повече автомобили, отколкото преди 45 години. Tesla само за последните пет години е увеличила 13 пъти продажбите си. Та ако се върнем на твоята поговорка тате може да те излъже че ще ти купи колело защото е решил да ти купи мотор вместо това!
fallback
Последни