fallback

Рядък Vixen 21 RV BMW се появи след 36 години

Кемперът е дело на Бил Колинс - създателя на легендарния DeLorean DMC-12

Съвременните кемпери все повече приличат на супер луксозни домове на колела, но историята на този сектор познава и други времена, които често си припомняме с оцелели екземпляри, които излизат на пазара.

 

 

Кемперът на снимките е модел Vixen 21 TD BMW и забележителното при него е, че е замислен да бъде „RV като никой друг“ и е дело на Бил Колинс - същият човек, който е проектирал Pontiac GTO и легендарния DeLorean DMC-12. Този ретро футуристичен кемпер сега е обявен за продажба в САЩ с искана цена от $29 500.

Vixen 21 TD има елегантен за времето си корпус, предназначен да намали съпротивлението и да увеличи икономията на гориво. Като част от този нетрадиционен дизайн, Vixen 21 TD е дълъг 6,4 м, висок 1,8 м и широк също толкова. За сравнение размерите са приблизително същите като на GMC Sierra HD от 2023 г. Така че може да се побере в много гаражи, но това далеч не е единственото му предимство.

 

 

Продавачът твърди, че машината е напълно технически изправна и наскоро е обновена, като разполага с легло, кухня и баня. Няма обаче снимки на интериора.

Много хора в миналото свързват Vixen с BMW, защото създателите на кемпера често използват редови 6-цилиндров турбодизел от германската компания с мощност 115 к.с., който спокойно тегли автомобил с тегло около 2,5 т. Именно този двигател осигурява и добър разход на гориво от 7,8 л на 100 км, а максимална скорост е 160 км/ч. Трябва да се отбележи обаче, че някои Vixen имат и двигатели GM.

 

 

Кемперите Vixen се произвеждат от 1986 до 1989 г., като са построени общо 587 от три различни типа - Vixen 21 TD (1986–1987), Vixen 21 SE (1988–1989) и Vixen 21 XC (1986–1987). Смята се, че оцелелите се броят на пръсти.

Иначе и тези кемпери от миналото разполагат с характерните за дом на колела характеристики – спални места, бойлер, кухня с всичко необходимо, резервоари за чиста и мръсна вода. В галерията вижте и други подобни кемпери Vixen.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #3
    до долния ( преди 1 година )
    Хахаха германци вика не било за мързеливци.Германците са пословични мързели тия дет ги гледаш със скъпите коли са с по 2-3 къщи с по 2-3 гаража я питай отде са им парите ще кажат от пра дедо им а прадедо им се оказва нацист с крадено злато от 5-6 държави.Знам ги тия.Работещ човек няма време цял ден да лежи под някоя умрела 190-тка и да я подържа в "перфектен" вид
  • #2
    propov ( преди 1 година )
    Тва че купувате умрели талиги щото са евтинджос, не значи че всички са такива. Ела да видиш в Германия 20, 30 годишни коли и са като нови. И тук много коли се карат само няколко месеца в годината. Хората си имат летни и зимни коли. И ни ръжда имат ни техн. проблеми. Защо ли? Потдръжка и правилно съхранение. И не е скъпо, по скоро трябва да си размърдаш г.... Не е за мързеливци. И затова тия убавици са скъпи, заради грижите. В БГ май хабер нямате за цената на истинска кола на старо. Ами
  • #1
    знаещият джо ( преди 1 година )
    Антоне! Антоне ! знаеш ли какво значи да имаш Кемпер? Ползваш го 2-3 седмици да кажем един месец останалите както стои така се разваля . Постоянн трябва да се подържа особено срещу ръждата. Тоя от тях години сигурно долу всичко е изгнило първият ми Кемпер не знаех после видях шасито беше изгнило- корозия! не ръжда и се отделяше на пластове нищо не може да се направи освен да се смени с нов което е невъзможно а да отстраниш ръждата от купето е ужас всичко трябва да се разглоби- имам предвид м
fallback
Последни