fallback

„Кръстникът“ на изкуствения интелект: Автопилотът на Tesla се опитва да убива

Стив Возняк, съосновател на Apple, никога не е срещал Илон Мъск, но му се възхищава

Стив Возняк - човекът, който основа Apple заедно със Стив Джобс, осъди Tesla и твърденията за самостоятелно управление по време на интервю за This Morning на CNN. Коментирайки изкуствения интелект (AI) като цяло, така нареченият „Кръстник на AI“, който напусна Google преди няколко дни, отговори на въпрос за Илон Мъск и Tesla: „Ако искаш AI да се опита да те убие при всяка възможност - вземи си Tesla“. Това предизвика смях в студиото, като една от водещите просто отговори с кратко „Уау!“

 

 

Бившият бизнес-партньор на Стив Джобс разкри, че никога не е срещал Илон Мъск, но че се възхищава на някои от нещата, които главният изпълнителен директор на Tesla е направил за света. Като например тласкане на потребителите към електрически превозни средства.

Но според Возняк това остава в сянката на множеството случаи, в които Мъск и Tesla са обвинявани в надценяване на възможностите на системите за подпомагане на водача, инсталирани в моделите на компанията. В миналото известният инженер на Apple заяви, че така нареченият автопилот на Tesla е „измамен“ и „опасен“.

 

 

Возняк купил първия си Tesla Model S през 2013 г., след това го сменил с Chevrolet Bolt и отново купил Model S през 2016 г., след като компанията въведе автопилот.

Возняк каза още, че е взел електрическата Lucid Air, защото Tesla е пример за грешен и животозастрашаващ AI. За да се убеди в това, той имал нещастието от личен опит. Например, неговата Tesla използвала така нареченото фантомно спиране „сто пъти“ - тоест забавя се без видима причина. Един ден електрическата кола намалила скоростта си от 120 на 40 км/ч насред натоварена магистрала, въпреки че нямало препятствия, които да обяснят внезапното спиране. Цяло чудо е, че никой не го е ударил отзад.

 

 

Според Возняк алгоритмите на Tesla „не знаят това, което знае и най-глупавият човек“. Това обяснява нестабилното поведение на бета версията на усъвършенстваната система за автопилот FSD Beta. Разработчиците твърдят, че AI ще бъде подобен на човешкия, но дори и сега не знаем напълно как работи собственият ни мозък.

Возняк каза още, че не е против изкуствения интелект, но че трябва да се установят ясни правила - законни и етични, за да се държи тази мощна технология под контрол. Сега престъпниците използват различни трикове, за да „откраднат пароли, да завладеят акаунти и да съсипят живота“ на уважавани граждани. Страшно е да си представим какво ще се случи, ако успеят да използват AI, за да навредят на хората.

 

 

fallback
  • #15
    До 12 и 13 ( преди 1 година )
    И си запознат с абсолютно всички катастрофи с Тесла и детаилите по тях! Евалата пич, ти си неземен бре! Супермен е като муха пред тебе бре тигре тигре!
  • #14
    до 11 ( преди 1 година )
    Ти вярно ли постави интелекта на Возняк под съмнение бре?!? Я кажи колко пъти си карал Тесла, та ми обясняваш как е в твоята кола и от къде знаеш каква е моята кола, та ми обясняваш в моята как е?! Освен, че си имаш толкова много интелект, че да изказваш съмнения в интелекта на Возняк, се излезе че си ясновидец ли бре?!?! Евалата ти правим! Пусни си тигре тигре да се изкефиш на макс!
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    Абсолютно всички катастрофи са станали, защото шофьорът не реагирал по никакъв начин нито със завъртане на волана нито с удряне на спирачките, което веднага би изключило автопилота. Ако автопилота не знае какво да направи дава звуков сигнал и се изключва поне една секунда преди катастрофа, което въобще не е малко ако шофьорът внимава. Как си представяш да гледаш как автомобилът ти лети срещу спряла полицейска кола или пожарна на буркан и да не направиш нищо, а после автопилота да ти е виновен?
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    А знаеш ли колко са жертвите на тока годишно? Дали трябва да го спрат и да минем на свещи? Знаеш ли колко убийства с ножове има? Да ги забранят и тях, защото ако убият някой твой близък друго ще мислиш! Ако искаш да забранят и продажба на въжета, защото някой може да се обеси? Няма абсолютно нищо опасно в това да си включиш автопилота, защото ако си държиш ръцете на волана и гледаш пътя няма какво да се случи, защото шофьора има по-голям контрол от него и той се самоизключва.
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    А ти ще обясниш ли, след като е толкова интелигентен защо след 100 фантомни спирания е продължил да се доверява на автопилота на Тесла и да го включва отново и отново и отново и отново и така 100 пъти. За да заработи автопилота трябва изрично да го включиш иначе е изключен по подразбиране. Твоя круиз контрол да не се включва в момента в който включиш на контакт?
  • #10
    До 2 ( преди 1 година )
    Въздушните възглавници на Таката са спасили стотици хиляди животи, но заради няколко дефектни партиди платиха милиони обезщетение и вече ги няма!!! Колко обещетение са платили Тесла за грешките си? Които грешки винаги се изкарват грешки на шофьора! Няма значение колко си спасил, ако след това си убил!Колко ще ти дреме колко живота е спасил един хирург ако по негова вина умре твой близък!? Дали ще си така ларж?!
  • #9
    Муахахах ( преди 1 година )
    Хайде сега всички теслопитеци дето никога не са се качвали в тесла, да скочат да плюят един от технологичните гении на нашето време, който е карал тесла и си е патил от нея!!! Хайде обяснявайте как и Возняк бърка спирчаката с газта и заради това теслата му е забила носа на сред магистрала от 120 на 40! Айде обяснето му как нищо не разбира, драги наследници на създателите на чушкопека!!! Аман от промите мозъчета!!!
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Разгеле,усетиха се теслюФците.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Другото е, че полуавтономната система на Тесла, която идва с всяка закупена бройка, в момента няма НИЩО общо с FSD Beta, което е пълният автопилот в разработка и който струва една торба пари (в момента мисля 12 хил. долара) и е инсталиран на колите на подбрани хора, като дебело е подчертано, че не е готов, а е система в разработка. Полуавтономната система на Тесла е с ограничена функционалност е подобна на тази на останалите марки, като се отличава с абсолютно същите недостатъци.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Той е умен инженер, но не значи, че е умен шофьор. Ето пример: "намалила скоростта си от 120 на 40 км/ч насред натоварена магистрала". Всяка кола прави фантомни спирания. И моята ги прави. Но да я оставиш да намали с 80 км/ч на натоварена магистрала е пълно безхаберие. Трябва да е бил на задната седалка или да е спял, за да не може да реагира за толкова дълго време. На моята кола поглеждам от любопитство до колко е намалила, след като съм я коригирал - обикновено е в рамките на 3 км/ч.
fallback
Последни