fallback

Ford губи близо 60 000 долара от всеки продаден електромобил

Въпреки това финансовите резултати на компанията за първото тримесечие на годината са много добри

Американската компания Ford отчете финансовите си резултати за първото тримесечие на 2023 г., от които се вижда, че загубите в подразделението за електромобили Model e се увеличават. Наскоро компанията промени начина, по който отчита финансовия баланс, разделяйки данните за всяко подразделение - Ford Blue (автомобили с ДВГ), Ford Pro (търговски автомобили) и Model e (електрически).

 

 

Ford е доставил само 12 000 електрически превозни средства през първото тримесечие и е загубил около $60 000 за всяка продадена кола през този период. Средната продажна цена на Ford Model e през периода е около $58 000, а производителят е вложил в производството на колата $118 000 средно.

Това накара феновете на Tesla да се пошегуват, че Ford трябва да купи Model Y, да постави емблема на Ford върху автомобила и пак да загуби по-малко пари, пише Autoevolution. Очаква се загубите да се ускорят през второто тримесечие, тъй като Ford обяви намаление с до $4000 на цената на Mustang Mach-E.

 

 

Автомобилният производител обяснява това лошо представяне с по-високи инженерингови разходи и такива, свързани със стоки и друг инфлационен натиск. Слабите обеми на продажбите се дължат, според производителя, на планирана пауза в завода в Мексико. Производството на Ford Mustang Mach-E се очаква да достигне 270 000 бройки през 2023 г.

Ford отчете приходи от 41,5 милиарда долара за първото тримесечие, което е с 20% повече спрямо първото тримесечие на 2022 г. и подобрени маржове от 8,1% с 1,4 процентни пункта. Коригираните печалби преди лихви и данъци се повишиха с 45% до 2,4 милиарда долара, което трябва да се счита за добър знак за компанията. По-голямата част от това, или 2,6 милиарда долара, идва от Ford Blue.

 

 

Производството на Ford F-150 Lightning беше засегнато от пожар на батерия през февруари, а производството на Mustang Mach-E също беше спряно, за да се модернизира производствената линия. Сглобяването на електромобили падна от 30 000 единици през четвъртото тримесечие на 2022 г. до 12 000 през първите три месеца на 2023-а.

Ford отчете загуби от 722 милиона долара в своя бизнес с електромобили - Model e. В разговор с инвеститори в края на март ръководителите на компанията предупредиха, че бизнесът с електромобили ще продължи да губи пари в обозримо бъдеще.

 

 

Ford оприличи своето подразделение Model e на стартъп за EV като обеща, че ситуацията трябва да се подобри, когато производството се увеличи през следващите години. Общите загуби за 2023-а от електромобили се очаква да достигнат 3 милиарда долара.

 

 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ford не са изключение. Това е по-скоро правило, когато става въпрос за производство на електромобили. Почти всички традиционни автомобилни производители губят пари от производството на електромобили. Точно затова изпадат в когнитивен дисонанс, дали по-бързо да преминат към електромобили за да се възползват от икономии на мащаба и да започнат да печелят или пък да удължат времето за продажба на ДВГ за да поемат загубите от електромобили. Накрая от два стола ще седнат на земята.
fallback
Последни