fallback

Руският петрол все още захранва европейските автомобили

Заобикалянето на забраната се случва с помощта на Индия

През декември Европейският съюз забрани почти целия внос на суров петрол по море от Русия. Два месеца по-късно ЕС удължи забраната за гориво от Русия. Тези правила обаче не попречиха на страни като Индия да купуват евтин руски петрол, да го преработват например в дизелово гориво и да го доставят на Европа с надценка.

Азиатската държава е на път да се превърне в най-големия доставчик на петролни продукти в Европа този месец, като същевременно купува рекордни обеми руски петрол, според данни, събрани от Bloomberg и от анализаторската компания Kpler. През април обемът на доставките на петролни продукти от Индия за ЕС се е увеличил от 143 000 барела на 365 000 барела на ден.

Руският петрол се завръща в Европа въпреки всички санкции, а Индия, която увеличава износа си на гориво на Запад, е добър пример за това“, казва Виктор Катона, водещ петролен анализатор.

Развитието на този вид доставки има смесени последици за ЕС. От една страна, блокът се нуждае от алтернативни източници на дизелово гориво сега, след като прекъсна директните потоци от Русия, която беше негов основен доставчик.

Това обаче в крайна сметка не намалява търсенето на руски петрол, а само води до допълнителни транспортни разходи и надценки за ЕС. Това също означава по-голяма конкуренция за европейските рафинерии, които нямат достъп до евтин руски петрол..

Главният изпълнителен директор на Repsol SA - Джосу Йон Имаз, каза, че руският дизел навлиза незаконно в Европа и призова властите да спрат тези доставки. Той обаче не говореше за търговия през Индия, а за потока на дизелово гориво, което идва директно от Русия, по т.нар. сиви канали. Предварително разследване, проведено от испанските власти не откри доказателства, че руско дизелово гориво е влязло в страната и в ЕС, като това бе здаявено от правителствен служител, добавяйки, че разследването продължава.

Според данни на Kpler обемът на вноса на петролни продукти в Европа от Индия ще надхвърли 360 000 барела на ден, като това е малко над вноса от Саудитска Арабия. А през април пристигането на руски суров петрол в Индия ще надхвърли 2 милиона барела на ден, което е почти 44% от общия внос на петрол в страната.

Ще припомним, че повече от половината от доставките на руски петрол по море бяха предназначени ​​за Европейския съюз и Г-7, преди блокът да започне да намалява покупките в отговор на нахлуването на страната в Украйна в началото на 2022 г.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3 - Нямам нищо против "електриците", ама след като ми поискаха такси, дето няма да ги избия в следващите 5 години, за да си сложа соларни панели на покрива на село в Дания, някак си взе много да ми намирисва работата. И почва да ми мириеше по-зле от изгорелите дизели.
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Ако си прочетеш собствения коментар и се позамислиш, това че приходите са намалели на половина, не означава че и количествата са намалели. Ако цените са паднали на половина, количествата може да са си същите. А това въобще не се хареса на ОПЕК, ако си спомняш и за да предотвратят срива на цените заради свръх предлагане, ограничиха собствените си произвеждани количества. А тези количества трябва да бъдат допълнени от някъде, познай откъде! Неофициално разбира се.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Много и се иска на московската пропаганда санкциите да не работят, но те работят, и то много добре! Приходите на Московия от петрол и газ са спаднали ДВОЙНО - по официални данни. Нещата са толкова зле, че получовекът с име на вулва забрани обявяването на данните след април. А нещата ще стават дори по-зле за тях. Дали има сив внос? Естествено. Няма как да се постигне 100% от каквото и да било. В случая и 60 или 70% са супер, а цените по бензиностанциите почти се върнаха на старите нива.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега отново да наскачат антиелектриците и да обяснят как при излишък на ток всеки път като пекне слънце цените на тока щели да се вдигат за зареждане на електромобили, а при недостиг на горива и преминаване през десетки ръце на посредници, монополи и олигополи, който освен с цените и на сенките си играят и с произвежданите количества, цените на течните горива щели да падат. Най-прекият път за измъкване от зависимостта е децентрализираното производство на енергия в регионален мащаб.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това показва, колко слабоумни продажници са еврогиейските чиновници и с колко краварски долари са си напълнили педофилските гуши.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Е някой да си е мислил че нещо друго ще се случи? Пример - сега вместо да си сипваш вода от извора, плащаш за "бутилката" на посредник. И ако зависимостта от Русия е била проблем (спорно, германците дълги години не се оплакваха от евтини суровини), сега вече зависят от посредника
fallback
Последни